• Bubbsan

Trött på ständig bajsläckage

det är femtielfte gången min dotter bajsar igenom blöjan upp på ryggen och magen sidorna ja prakiskt taget överallt. Vad ska man göra finns det inte en ända blöja som funkar. Hur ska jag göra för att detta inte ska ske så fort hon bajsar lite mer än vanligt?
    Det äckligast är ju att bodyn är så full med skit och den ska ju liksom av henne och då har man ju bajs över hela henne.

• Svar på tråden Trött på ständig bajsläckage
  • överbandsfürern

du kanske ska testa att köpa större blöjor...

Bulldegsmage...klar för jäsning
  • Ylwis

vad änvänder du för blöjor?  kanske testa andra?

Mamma till Alvyn 051015
  • Bubbsan

jag har gjort det och hon kan ju inte ha hur stora blöjor som helst

• överbandsfürern

va gammalt är barnet?

Bulldegsmage...klar för jäsning
  • Bubbsan

3 månader och väger 6 900

• Ylwis

vad kör du med för märken? hur gammal är barnet , testat up & go?

Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis

jaha men ja det är svårt, byta blöja oftare?

Mamma till Alvyn 051015
  • Slumraren

Här är det Pampers som läcker värst, men olika blöjor passar väl olika barn. Testa om bodysarna har tillräckligt stor halsringning för att du ska kunna dra av bodyn neråt i stället, så har vi gjort när det har läckt upp på ryggen, man vill ju inte gärna dra bajset över huvudet...

När ni köper kläder till henne kan ni ju också se till att köpa omlottbodysar och omlottröjor som inte behöver dras över huvudet.

Om ni är hemma och du vet att hon bajsar så kan du ju ta av blöjan och hålla henne över t.ex. handfatet i stället så får hon bajsa klart där. Det kör vi också med.

• Bubbsan

vi bytte precis till pampers för att testa om den var bättre än libero men det var den inte. Imorse precis när hon ätit klar bajsade hon och det är ju jättesvårt att hinna då hon oftast bajsar när hon ligger vid bröstet och håller på å äter. Jo de är helt klart fördelakigt med omlott, men det hade hon inte på sig imorse, tyvärr Får väl hitta på något men vet ej vad?Tack ändå

• anlo

Hade samma problem när jag helammade. Och värst var det när han satt i sin Bumbo, ställningen som han satt i där gjorde att det blev rena katapulten uppåt. Bajset var så löst så det läckte oftast. Det jag gjorde var att han en underbyxa ovanpå blöjan. Det funkade jättebra, Det som läckte ut hamnade där och bodyn klarade sig.

När jag började med smakportioner så blev det mycket bättre. Fastare konistens. Nu är problemet iställen att lillen hatar att bli bytt, toksnurrar och vägrar ligga still på skötbordet. Så det är en pärs. Där har du något att se fram emot

Svar på tråden Trött på ständig bajsläckage