• mimosin

Vad har ni för åkpåse till sulky ?

Hej alla ! Min pojke har växt ur sin åkpåse från i vintras som var 1 meter lång. Så jag undrar vad ni har för åkpåsar, hur långa de är och vart ni har inhandlat dem....

Vi bor ju inte i Sverige så jag behöver tips om en varm åkpåse som passar i Sverige (här finns mest i bomull)

Hemskt tacksam för svar !

• Svar på tråden Vad har ni för åkpåse till sulky ?
  • maria81

emmaljunda har en åkpåse med lång rygg-del som passar i sulkyn, kommer inte på vad den heter exakt men den finns på babyproffsen och kostar 500 kr, men om du inte bor i sverige vet jag inte vart du kan få tag på den.. hoppas att jag hjälpte lite iaf..

• Majsan70

Vi har ingen åkpåse alls. Jag tycker att de blir skitiga o fula när barnen börjar bli så stora att de kan gå själva. Våtr dotter har tjock overall o sen har vi en mysig filt att svepa in henne i när det är xtrakallt.

Nu vet juinte jag hur gammal ditt barn är, men vår dotter är 15 månader...

• mimosin

Tack för svar ! Min pojk blir 1,5 år nu och vi ska ju hem till jul och i februari.
    Jag kan alltid skicka min mamma till babyproffsen och kolla på åkpåsar men jag ska tänka på det där med en rejäl filt.

Vi måste fixa en bra overall också för det finns endast för de allra minsta i SPanien...

Ha en bra dag alla !

• Majsan70

Minosin

det är ju REA här precis efter jul. Kanske kan ni köpa en bra overall till vettigt pris då?? *tipsar*

• Mamma Ia

Vi har en Teutonia fleeceåkpåse i sulkyn. Den är tunn och smidig (inte så otymplig i en sulky). Den är också galonförsedd i botten av påsen, så att skor inte kladdar ner fleecetyget. Vi köpte den i en Babyproffsen-butik.

• Majsan70

Mamma La

Min erfarenhet är att det kladdar ändå...typ i resten av åkpåsen o på annars rena kläder?? Hur är det för er?

• mimosin

Hej igen

Jag skickar nog mamma till Hennes efter overall och till Babyproffsen så får vi se vad det blir.

Har ni handlat overall på Hennes ngn gång ? Bara vi hittar en varm och go så blir jag nöjd.

Förresten, vilka skor rekommenderar ni till overall ? Kängor ? Här är det mest vanliga skor så det får vi nog också fundera på. Ska vara hemma i alla fall 14 dagar i vinter.

Apropå kladd...jag tycker att allt blir kladdigt hela tiden

• Mamma Ia

Majsan70!
    Njae, vi har kanske klarat oss bra då, för jag har inte den erfarenheten riktigt. Galontyget på insidan går nästan upp till knäna på Leo, så när vi har kommit hem har jag bara tagit loss åkpåsen, vänt ut och in på den och torkat av den. Har funkat hittills i alla fall !

• prayer

jag hade brios duo påse i min brio sulky förra vinter då min son va 1år och 10 mån, när det var riktgt kallt alltså.

• Emma m Theodor

Vi har en vindtät mjuklift från Tuetonia. Den görs enkelt om till en superskön och rymlig åkpåse som passar min son som är exakt lika gammal som din

• mimosin

Emma

Vad heter modellen ?

• Emma m Theodor

Hm- bra fråga. Vi köpte den direkt från Tyskland tillsammans med vagnen (Rocky V1). Den heter nog bara Mjuklift till Tetutonia (Rocky). Sen plockar du enkelt bort ett par plastskenor och en slags gummirem så blir det bara en mjuk påse kvar.
    Jag köpte den på tyska ping-pongsajten, som jag starkt kan rekomendera. Mjuklift på tyska heter något i stil med Softtragentasche- men jag tror de har stor del av sajten på svenska numera- ifall du överhuvudtaget tänkt beställa därifrån

Svar på tråden Vad har ni för åkpåse till sulky ?