• Sommaren2006

Hur mycket får ni ut i månaden "rent", samt hur mycket räkningar har ni?

Vi bor i egen villa, har lån på huset samt ett bil lån.
    Tycker att varje månad är ett slit med att få pengarna att räcka till.

Vi får ut ca 25.000-30.000 kr/mån.

Utgifterna ligger på mellan 20.000 - 25.000 kr/månad.

Ni andra som bor i villa... hur mycket får ni ut i månaden efter skatt och hur mycket räkningar har ni inkl. lån?

Räkna in allt som försäkringar, mobiler, bredband, tv/tidningar m.m.

• Svar på tråden Hur mycket får ni ut i månaden "rent", samt hur mycket räkningar har ni?
  • innana

Ha ha...vi får nästan exakt plus minus noll vi just nu, lönekontona är bara som studsmattor

Kanske har 4-5000 löst i kontanter varje månad på sin höjd. Har dålig föräldrapenning på gång medan maken tjänar bra (tur det.) Bor i dyr bostadsrätt och ingen bil, men övrig "lyx" har vi.

• gbgumman

Vi får ut mellan 34000-37000 och har räkningar mellan 21000-27000

Denna månad är lite snårigare än förra. får ut 34000 och har räkningar på 26500.

Men jag skall inte klaga. Förra månaden hade vi 14000 kvar när näkningarna var betalda och då shoppa jag loss.

• gbgumman

Vi bor i dyrbostadsrättsradhus sc 9000kr i månaden.
    Har bil utan lån. Vi jobbar dock heltid båda två så vi försöker spara till en nu bebbe.

• Grus grus

Nu när jag är mammaledig går det på ungefär plus minus noll. Vi brukar ha ca 1000 kr kvar att köpa blöjor, mat och hygienartiklar för.

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Banana82

får ut 6900 (CSN) och 1000 från pappa o mamma så 7900

sen har jag räkningar på ca 4-5000 kr beror på månad

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • NinaMariaC

Vi bor i hyresrätt och har det väldigt bra med bådas inkomster. Vi får ca. 25 000 kr efter skatt och räkningarna ligger på 7000 tillsammans Det betyder att vi har 18 000 kr kvar till mat, hygienartiklar, kontantkort till mobil m.m. Är jättenöjd! P.s. har inga barn att försörja så det blir lite mer pengar över på det också.

• MINI25

Vi lever på min mans lön, efter räkningar (hyra, telefon, billån) har vi runt 50 000 kr kvar att leva på.

• cocacarro

Vi har ca 22000 och av det går ca 10000 till räkningar, amortering på huset mm.

• menu

inkomsten varierar kraftigt under årets månader men ca snitt om man tar årsinkomsten delat på 12 månader så har vi (2 vuxna+1 barn) ca 15 500,- månaden ink barnbidrag.

har jobbat massor tidigare för att spara å gneta så att vi nu kan vara hemma med barnet å slippa jobba häcken av oss, bo billigt utan lån osv... byggt hus på en bit från stan för enormt mycket billigare tomtpriser, byggt själv allt vi kunnat å skippat halv/helfärdiga husleverantörer där slutsummorna på husen blir miljoner...
    vet att många tycker det låter astråkigt att offra några år av sitt liv för att sedan slippa bekymra sig om pengar dessmer, men som sagt vi tycker det är skönt att ha det så!

bor i villa 120 kvm byggt 2001, har två bilar, reser utomlands varje år osv.. men avstår från alla onödiga fasta kostnader, å köper inte de dyraste kläderna dock nya! det som behövs.
    har räkningar i snitt, driften av huset under 3000,- å övrigt bilarna som kostar massor (ink diesel), försäkringar,. a-kassa osv ca 3700,- ica kortet sätter vi 3000,- månad för mat å hygien = ca 9700,- + lägger undan 3300,- varje månad för årliga semestrar... så det blir 2500,- kvar till kläder, de gånger vi handlar på andra affärer än ica, nöjen osv..

för ofötutsägbara utgifter, å dyrare saker vi vill inskaffa har vi som sagt ett regält sparkonto, från tiden då vi båda hade minst 2 jobb å jobbade ca 90 tim v under ett par år!

• Baronessan
    Inkomster: ca 23 500 kr netto/mån (snittat över ett år) nu när jag får fp.
    Utgift 1: (månatliga räkningar, dvs. bostad, bil, förskoleavgift, telefoner etc.): ca 11 000 kr/mån (snitt över ett år).
    Utgift 2: (dagligvaror, luncher, nöje, kläder, fickpengar, sparande etc.) ca 11 000 kr/mån (snitt över ett år).

Bor dock inte i villa utan i bostadsrätt.
    Inside me is a skinny girl crying to get out. But I can usually shut the bitch up with cookies!
Svar på tråden Hur mycket får ni ut i månaden "rent", samt hur mycket räkningar har ni?