• Anonym

Pevaryl i armhålan

Sjukvårdsrådgivningen sa att jag skulle ha pevaryl i armhålan mot min klåda. Men kan man ha det fast jag är fravid. Fick reda på att jag är gravid förra veckan...

• Svar på tråden Pevaryl i armhålan
  • maho0822

va?????????????
    ring ett apotek och fråga om det inte finns ngn annan salva mot svamp om du vet att det är svamp. för det låter väldigt konstigt.

ska du inte träffa en läkare för att se varför det kliar?

• maho0822

pevaryl är annars ok mot svamp i underlivet trotts graviditet, men varför använda i armhålan?

• Fille Fjonkan

Jag tycker inte det låter konstigt alls. Pevaryl används mot svamp både här och var, fotsvamp etc. Pevaryl är ockå helt ok att använda när man är gravid, även vagitorer och underlivssalva (vilket visserligen inte var vad du frågade om ). Grattis!

• maho0822

varför kollar man inte upp dig hos en läkare innan de råder dig att experimentera med olika salvor?

• Anonym

Tack Fille Fjonkan! Skrattande

• Anonym (mee)

Jag använde pevaryl under armarna när jag fick svamp där.Funkade jättebra.Lycka till.

• Kakan83

Det funkar jätte bra att använda pevaryl i armhålan! Det använder vi oss ofta av på jobbet på dom äldre om dom får svamp där eller på andra områden på kroppen.

Grattis till bebisen!

Längtar efter dig pyret
Svar på tråden Pevaryl i armhålan