• querer

    Svenska rallyt?!

    Har fixat biljetter (rallypasset) å hotell i Karlstad till Svenska rallyt till min sambo som fyller 25. Nu tänkte jag hör om det är någon som har varit där och kan ge mig lite tips för en lyckad tripp. Kan vara allt från rallyt till andra aktiviteter där, finns det någon bra restaurang, uteställen? Saker man måste se?

    Tänkte att ni killar/män vet mest om detta område.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-18 17:33:02:
    tack för alla svar, vi åker upp den 7 så fyra nätter blir d. han blev förresten jätteglad för presenten.

  • Svar på tråden Svenska rallyt?!
  • Ångan

    Resturang???... det är några engångsgrillar och korv med bröd som gäller
    Har vart där ett antal gånger, och det är en hel del planering faktiskt. Förrutom kläder där man ska ha med sig allt som är varmt och skönt, så ska man även planera VART man vill stå, VAD man vill se osv. Vissa gillar ju när det hoppar, andra när det går fort rakt fram medans de flesta rallyälskare ÄLSKAR när det sladdar
    Ska han vara där över en dag eller är det fler dagar???
    Då det är ganska långt mellan streckorna så brukar man få prioritera. Antingen ser man den streckan man absolut mest av allt vill se och kollar på alla bilar där sen åker hemmåt. Eller så tar man en strecka tidigare på förmiddagen och kollar på de riktigt snabba förarna, sen gasar man järnet till en strecka som går senare under dagen. På så sätt hinner man se mer av allt.
    En annan bra sak att ha i bakhuvudet är att det kan vara GRRRRYMT mycket köer till och från streckorna osv, så var ute i mycket god tid och parkera gärna bilen så att det bara är att köra ut sen, för att vända kan vara både trångt och riskabelt då dikena är djupare än vad många tror
    Sen för att komma till just den perfekta platsen så kan man få gå RIKTIGT långt om man har otur. En tripp på 30 minuter i full vintermundering, väska på ryggen och stora varma stövlar är rätt kämpigt speciellt om man har brottom och måste springa

    Här är två bra länkar. Det brukar komma väldigt bra info ju närmare rallyt man kommer.

    www.rallyhagfors.com/
    www.swedishrally.com/se,index.html

    /Crille....som oxå ska på rallyt

  • Anders80

    Jag antar att du undrar över aktiviteter i Karlstad?
    Jag bor I karlstad och mitt främsta råd är att ring och hör med resturanger och hör hur det brukar se ut, ifall du tänkt dig en romantisk middag för två kanske du inte vill vara på samma ställe som 50 st racing galna tyska som har bestämt sig för att de ska supa varandra under bordet.
    Sen övriga aktiviteter är svårt att säga på rak arm, nåt speciellt du tänkte på?

  • tomsus

    Åh fasen vad skoj. Synd att det är för långt att bara 'svänga förbi' och kolla lite rally...
    Hoppas ni får kul och ladda med mycket termos (kaffe/choklad) och godis, det håller värmen uppe :)
    Skulle nog placera mig vid någon 'kritisk' högfartskurva för att få se mycket sladd he he he

  • Albins Farsa

    Kul att du ger din sambo en så trevlig present, här hemma är det ett krav att åka på så mycket rally det bara går. Frågan är ju för hur många dagar ni tänkt er att vara i karlstad trakterna, finns ju massor att göra om man bara vill. Restauranger finns det gott om, och visst kan jag rekommendera några. Men huvud syftet är ju rally, så där gäller väl att ju längre norr ut man åker ju snösäkrare är det. Är inte roligt att se på grustävling i februari, personligen gillar jag fredriksberg sträckan. Men jag brukar kolla programmet och se hur många sträckor man kan tänkas hinna med på en dag, nya superspecialen är nog svårt att se då den säkert drar mest folk.

  • RaZZ

    Nyss hemkommen från en helg i just Karlstad.

    Allt beror ju helt och hållet på hur mkt tid du har att lägga ner. Restauranger, bara att välja och vraka, finns en hel del runt torget i central k-stad. Biljard om man vill spela det, 2 biljard hallar, den ena brevid utestället Arena vid torget, det andra i ena hörnet i torget. Bowling, finns i stora utestället Nöjes Fabriken. Skall ni gå ut på krogen ska ni helt klart gå på Blue Moon Bar, ligger i anslutning till stan. Mkt trevligt och bra ställe som har lite klass! Hoppas du blev lite klokare !

Svar på tråden Svenska rallyt?!