• Soffiproppen

Min mage svullnar upp som en ballong på em/kväll. Ser ut som jag är gravid. Vad kan det vara?

Varför svullnar mig mage upp så att det ser ut som jag är gravid i tredje månaden (är inte gravid!!)?

Har en ganska platt mage på morgonen, den har dock blitt lite större sista tiden. Efter ett par timmar, speciellt efter lunch känner jag mig så TJOCK!

ÄR smal i övrigt, väldigt smal, men om jag inte trycker in magen ser jag tjock ut.

Jag har idag ätit:
    Frukost: Te, 3 knäckemackor
    Frukost på jobbet: Te och en grov macka med ost och paprika
    Mellanmål: Clementin
    Lunch: Falukorv med fullkornspasta och råa morötter
    Mellanmål: äpple
    Fika: Bulle och kaffe + liite smågodis (lakrits)
    Kvällsmat: 3 limpskivor med stekt ägg och te

Är det fel mat för mig?

• Svar på tråden Min mage svullnar upp som en ballong på em/kväll. Ser ut som jag är gravid. Vad kan det vara?
  • Soffiproppen

Nja det tror jag inte, mår ju bra i övrigt!

• mamma legolina

Magkatarr - prova med Pepsid Duo

Eländigt, det är just vad det är. Eländigt. - Ior
  • Vintervit

Sån blir min mage också fast bara när jag ätit. Det lägger sig efter nån timme...

• P med W F J

Får du inmte ont i magen på kvällen då?, typ mätt trots att man inte ätit. Mår illa och uppstötningar halsbränna osv?

• P med W F J

Lite laktosintolerant?. Prova den där låglaktos mjölken och skippa limpan på kvällen.

• Det ljuva livet

Magen svullnar ibland för att skydda livmodern när man går mycket på hårda golv.

Mamma³
  • Soffiproppen

inget av det ni säger, mår bra förutom att den svullnar!

• missis

har du ont i magen åxå? i sånna fall låter d som magkatarr, prova att dricka proviva i vilket fall.

Svar på tråden Min mage svullnar upp som en ballong på em/kväll. Ser ut som jag är gravid. Vad kan det vara?