• luzorsus

Barnvagn i en Golf?

Är det någon där ute som har en ganska ny Wolkswagen Golf och har barn och barnvagn? Har själv en dotter som snart är 2 så vi behöver bara en sulky, undrar hur den får plats i bilen.
    Jag vill ha en ny Golf, de är ju så snygga!

• Svar på tråden Barnvagn i en Golf?
  • Mumin

Jag hade en tvådörrars Golf från 1995, tog man bort hatthyllan så fick jag plats med bautavagnen Brio Duo.

After all... tomorrow is another day.
  • luzorsus

låter bra! Tror att de nyare modellerna är lite större i bagaget dessutom......Och vi ska isåfall köpa en 4dörrars.

Nån fler med erfarenhet?

• GOBLIgobli

Vi hade en Golf -99 förut och lyckades klämma ner en EL syskonvagn. Inkl. packning för en mindre semester.

• Saga å Filippa

En Quinny Zapp, den är en dröm att köra, väger bara 6 kg och blir såå liten när man fäller ihop den !

• Vasen

En sulky får lätt plats. Vår stora kombivagn var vi tvugna att plocka av hjulen på, men sulkyn får hur bra plats som helst. Fast så värst mycket mer får ju inte plats samtidigt i bagageluckan förstås.

• Mammatezz81
    När min son var nyfödd - 6 veckor så hade jag en liten golf II från -85 med 2 dörrar. Kombivagnen gick in (brio-97), fast jag fick ha chassit i bagaget o det andra i baksätet, så det blev lite trångt i baksätet när nån åkte med..

Nu har vi en golf III variant -97. Nu är det inga problem att få in vagnen..nu har vi en sittvagn
    Mamma till Dennis 051214
Svar på tråden Barnvagn i en Golf?