• Bebis

OT! prenumeration!

Jag beställde en tidiningsprenumeration i höstas på 3nummer! Ingen stans angavs det nåt om fortsätt prenumeration... men ändå har det nu trillat ner 2-3 extra nummer i min brevlåda.. är det här nåt som de kan kräva mig på pengar i efter hand?? Vill inte få en otrevlig överraskning i form av en räkning som jag inte bett o fått....

Nån som vet vad som gäller?

• Svar på tråden OT! prenumeration!
  • Emser

Jag tror det tar ett par veckor innan prenunmerationen avslutats deras register. Jag tycker ofta man får ett par nummer "extra"

• Upptagen

tror att du är skyldig att avbeställa tidningen... men inte säker dock.

• Firren

Ja så kan det vara om du samtidigt har fått ett litet inbetalningskort med men annars kan de inte ta betalt. De kan vara så att du får betala per nummer istället för hel pren. Läs noga vad som står det kan ju vara så att man provar tre och sedan måste meddela att man inte vill ha fler. Kolla upp det!
    Men jag har varit med om att jag fått fler nummer än jag betalat för så du kan ju ha tur.

• Bebis

Tussilago borde inte det framgå i villkoren när jag skrev under prenumerationen då?

Har oxå märkt att man brukar få extra nummer men jag blir ju orolig...

• Bebis

Det står inget om att meddela om man inte vill ha fler i villkoren o inget inbetalningskort har följt med de extra nummren....

• Firren

Då är det nog bara att tacka och ta emot!

• Upptagen

Bebis: Vi får hoppas att det är som de andra skriver! Du kanske borde ringa och fråga för säkerhets skull. Jag vet bara att sånadär bokklubbar och endel prenumerationer brukar säga att "du kan när som helst avbryta prenumerationen genom att kontakta oss" osv när det är erbjudanden och provprenumerationer... Ibland är texten väldigt liten och svårläst också... Det är ofta så de försöker behålla kunder, genom att skicka ut fler än man egentligen ville ha, och då hoppas på att kunden fortsätter betala av bara farten!

• Mamali

Vilken tidning är det? Jag fick just ett prenumerationserbjudande från MAMA, 3 nr för 79:- eller nåt sånt. I det superfinstiltat stog att man måste säga upp prenumerationen för att den ska sluta gälla.

• Fru Snorkfröken

Oftast är det nuförtiden att man betalar per nummer som gäller, dvs med varje tidning följer ett inbetalningskort. De flesta tidningar jag har provat 3 nummer av brukar sedan fortsätta i en s.k. tillsvidareprenumeration, dvs du får tidningen tills du säger upp den! Vilken tidning gäller det? Bonniers t.ex. har en bra sida på nätet där man enkelt kan säga upp.

Svar på tråden OT! prenumeration!