• Milda

Färg i sovrum?

Vi ska måla el tapetsera om i vårt sovrum. Vi vill ha lite färg på väggarna, inte vitt. Jag tänkte ha brunt överkast och lite indiskt/asiatisk stil på kuddar (mycket kuddar) mm. Någon som har tips på vilken färg vi ska välja på väggarna? Någon som har ett fint sovrum i denna stil kanske har kort?

• Svar på tråden Färg i sovrum?
  • Fiaflopp

Fondvägg är snyggt,finns flera typ beiga färger!

• Shoegal

Med indisk stil på kuddar osv skulle jag nog välja en stark färg som kanske röd?

• Fiaflopp

En varm sådan i såfall,sovrum ska inge lugn tycker jag...

• Shoegal

Ja, det måste ju vara "rätt" nyans. En murrig mörk röd hade nog varit fint.

• Sanber

jag skulle ha tagit en vinröd fondvägg där sänggaveln ska stå å sedan en hmm...kanske nougat/cappuhino färgade andra väggar....
    självklart måste man hitta nyanser så att färgerna flyter ihop...

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • MalinR86

vi har nyss gjort om vårt sovrum. lattefärgade väggar, med en mörklila fondvägg! vi är supernöjda. tycker det är härligt med mörkare färger i sovrum, blir så stelt o tråkigt annars :/
    bilder finns i mitt galleri om du vill kolla.

• Älgen

ett grönt sovrum ger en skön lugn känsla men jag vet inte om det passar med din indiska stil.

• MalinR86

vi har iofs inte asiatisk/indisk stil i sovrummet, men ändock ett brunt överkast

• annso84

vi har precis gjort om hos oss och vi har mörkgrön tapet och beig gardin och lika överkast med kinatecken (asiatiskt) på. passar oss jättebra. det blev mysigt.. ska höra med min man om vi kan fixa bild!?

• annso84

nu ligger bilder på sovrummet uppe på min sida! bildgalleriet, sovrummet.

Svar på tråden Färg i sovrum?