Ja, nu var det dax....
Det har varit lugnt länge måste jag säga, men nu kom en "ny" grej... Min kille måste ibland lämna pojken hos henne på morgonen innan han går på skolan, pga att han ej åker buss ännu, och det är ju för tidigt att komma på skolan 7. Vi busstränar ju för att han ska klara att åka buss själv snart (tack och lov!!) Men nu fick min kille höra att hon måste ju flexa från jobbet pga att han kommer, för hon kan ju inte lämna en "sur" son hemma på morgonen..att han går hem själv från skolan och är själv flera timmar hör tydligen inte hit..och nu ringde han så sent så nu har hon ingen mat hemma heller ( han ville stanna kvar pga aktiviteter som han vill gå på där hon bor) så då fick han minsann skicka med en matlåda!!!!!
Till sin egen son, kan hon inte ordna mat??
Vi ska visst ta åt oss av kritiken att vara sent ute att tala om, det är sista gången imorgon han behöver åka med så tidigt... antingen ska jag skjutsa honom ( och får väcka upp lilltjejen och sitta och köra 1 tim t o r) eller så får han åka buss!!
Sen var vi dåliga på att ställa upp på henne.. vi hade så dåliga ursäkter när hon ville ha hjälp med pojken.. men vi jobbar mkt båda 2 när inte han är här, för att vara lediga mer när han är här... själv kan hon ändra sig för att hon inte VILL ha honom fast hon lovat att ställa upp!! pga att hon blev sur för en grej min kille sa åt henne.. följden blev att vi fick skjuta upp en semester resa...
jag fattar inte människan???
Åhhh tack för att jag fick skriva av mig...kanske blev virrigt inlägg, kan komma med förklaringar om det är något som är oklart..
stackars pojken säger jag.. snart 12 år..