• Pysse

Vad kan hända om man är jätteförkyld och flyger

Jag blev förkyld i söndagskväll med huvudvärk och ledvärk. Nu är jag väldigt snuvig och täppt i näsan. Hade 38,5 i feber igår men ingen feber idag.

På fredag bara måste jag flyga till Stockholm och jobba över dagen. Min far menar att det kan jag aboslut inte göra, för man skall in flyga om man är förkyld.

Men om man preparerar sig med näsdroppar, vad kan egentligen hända. Smitta tror jag inte jag för så mycket, eftersom jag har varit förkyld i flera dagar.

• Svar på tråden Vad kan hända om man är jätteförkyld och flyger
  • anna68

Ja, vad kan egentligen hända????? Ingenting! Det är nog hundratusentals förkylda människor som är uppe i luften på fredag...

• Kenzie

Jag fick extremt ont i mina öron när jag flög när jag var förkyld. Tokgrät när vi skulle landa för att det gjorde så sjukt ont.

• TessaS

Jag har väldigt ont av att flyga även när jag är frisk och när jag är förkyld så slår det lock för öronen direkt och gör JÄTTEont...
    Men det beror på "trånga gångar" har jag fått förklarat av mig från en läkare...

Jag tror ju inte det kommer hända något drastiskt... förutom att det kanske slår lock lättare, men spraya med nässpray strax innan, så ska det nog inte vara några problem.

Så står det till bakom pannbenet -> www.tessas.net/blogg
  • Celindan

Kenzie: samma här. Var på en weekend i London och när jag var där blev jag idiotförkyld, men hade ju inget val jag var ju tvungen att ta mig hem! Vid landningen på hemmaplan kändes det som om någon stack en kniv in i min panna och vred om, gjorde så utomjordiskt jäkla grisont att en förlossning är en baggis i jämförelse. Värsta smärtan jag nånsin upplevt tror jag!! Men då hade förkylningen satt sig i bihålorna....det var ingen vanlig "liten" snuva direkt...

• Kakan83

Jag flög en gång när jag var jätte förkyld. Jag satt å vred mig av smärta i två timmar. Hade så ont i öronen och det kändes som hela huvudet skulle sprängas. När vi gick ner för landning satt jag och grät för det tryckte så mkt i min skalle. Det hjälpte inte med tuggummi, dricka eller nässpray. Jag hade ont i huvudet hela dagen efter jag hade landat. Det var helt fruktansvärt. Jag sätter mig aldrig på ett plan fler gånger när jag är förkyld!

Längtar efter dig pyret
Svar på tråden Vad kan hända om man är jätteförkyld och flyger