• Kay T

Örondroppar till 1-årin. Bra eller dåligt?

Vår dotter har öroninflammation och vi fick igår både penicillin och örondroppar till henne. Nu satt jag här och sökte på FL på öroninflammation och såg en tråd där någon skrev att man absolut inte ska ge örondroppar till små barn. Vad gäller egentligen?

• Svar på tråden Örondroppar till 1-årin. Bra eller dåligt?
  • Crazy Baby

Har du fått örondroppar utskrivet av er läkare tycker jag absolut att du ska ge dem till din dotter. Vad som sägs  och tros här på fl skulle jag lite mindre på än en läkare!

• Kicki4

Jag har en dotter på 1 1/6år som har haft 12 öroninflammationer under sitt första år.Så i Juni fick hon rör i sina öron,meni lördags började det rinna från hennes ena öra.Så i måndag fick jag åka till öron/näsa/hals mottagningen med henne.Där visar det sig atrt hon har fått en ny öroninflammation.Så nu är det penicillin&örondroppar till henne igen.Detta är alltså hennes 13e öroninflammation.
    Så du ska fortsätta ge dessa örondroppar som du fårr&ge dessa enligt receptet!
    Är inte farligt!Tvärtom,bara bra för hennes öron.
    Fråga gärna om du har funderingar,jagär en "van" mamma till öronbarn!
    Christina

• Dr Snuggles07

klart att du ska ge örondropparna!! varför skulle man det inte??? e själv ett sk öronbarn  å tro mig mitt liv skull einte vart värt att leva utan örondroppar- det gör ONT!! och örondropparna hjälper... Är det Terracortril med Polymoxin B du fått?

// Linda & Enya Världens stoltaste mamma & världens sötaste bebis!!
  • MammaMu

Som ovan skrivit så ge för tusan örondroppar om du fått utskrivet. Gör ont som fanken....och mycket av det som skrivs här på FL ska man nog ta med en nypa salt.....

• JCA

Har ni testat Lomudal? Öron här i Mark rekommenderar det vid varje förkylning för att ev förhindra att det utvecklas till öroninflammation. Avsvällande nässpray som tas 4 ggr/dag i 2 månader och sen 2ggr/dag i 1 månad.

• JCA

Jag menar inte att Lomudal ska ersätta örondropparna, för det ska de ju naturligtvis inte...

• Dr Snuggles07

nezeril skulle oxå funka bra om man inte vill använda sig av antihistminer i onödan...

• Dr Snuggles07

bra! lycka till och hoppas att ditt barn kryar på sig snabbt!!

• JCA

Jo, men nezeril får man ju inte använda så länge...

• Dr Snuggles07

sant...samtidigt dumt att använda antihistaminer i onödan...varva de 2 kanske??

Svar på tråden Örondroppar till 1-årin. Bra eller dåligt?