Gårdsten....
någon som bor i Gårdsten i Göteborg, isåfall trivs ni? Berätta gärna lite om hur det är för barn osv. Hittade nämligen en en lägenhet där men känner ej till området!
någon som bor i Gårdsten i Göteborg, isåfall trivs ni? Berätta gärna lite om hur det är för barn osv. Hittade nämligen en en lägenhet där men känner ej till området!
Såg att du bor i mölndal.
Jag hade inte bytt från mölndal till gårdsten.
Det ligger ju en bit ifrån stan
Jag skulle inte flytta till Gårdsten! Inte för att vara rasistisk eller så, men det bor inte många svenskar där, och jag skulle åtminstone vilja att det gick några svenska barn i klassen.
Men du kan ju alltid åka och kolla och bilda dig en egen uppfattning.
Lycka till med sökandet!
Är uppvuxen i Angered o har bott där kan dock inte rekommendera det...visst jätte fint men nää
Och jag som tycker Gårdsten är jättefint... Och om ingen "svensk" (hur man nu tolkar det ordet, verkar vara "vit" i den här tråden) börjar flytta dit så blir det ju aldrig integrerat som alla tjatar om heeela tiden... Jag bodde i V. Frölunda först, flyttade till Bergsjön (trivdes kanonbra!) och tittade sen efter lägenhet i Gårdsten men åkte på utlandstjänst istället och hamnade sen på en liten gård i Jämtland då jag följde med min make hem från Kosovo.
Inget fel på Gårdsten och Mölndal och liknande ställen är definitivt inte bättre och "finare" än andra områden...
SKulle hellre tälta i skogen än flytta till Gårdsten!
Jag bor i lövgärdet (ligger nära gårdssten)och jag skulle nog kunna rekomendera dig att bo i det området här som jag bor, men gårdssten vet jag inte, beror väl på vart i gårdssten det är... jag hade ju inte velat bo nära torget men annars tror jag det är helt ok!
ahh, jag ser vilka hämska stav och grammatiska fel jag gjort, im sorry! skyller på att jag är stressad
Jag tänker bara närheten till stan och om man tröttnar på området hur lätt det är att byta sin lägenhet.
Tyvärr så har ju inte Angered det bästa ryktet, så det är ju svårt att byta till sig en lägenhet centralt sen om man skulle vilja.