• Rhonda Breeze

IKEAs madrass till spjälsängar. Pris? och är den bra?

Hej,
    Jag har fått höra att IKEAs madrass inte andas bra och blivit rekommenderad att köpa en annan madrass som andas bättre och som kostar 300 kr (och som fortfarande passar IKEAs spjälsängar).

Ni som har IKEAs madrass, tycker ni att den funkar bra och hur mycket kostar den?

Tacksam för svar/ Mvh Rhonda

• Svar på tråden IKEAs madrass till spjälsängar. Pris? och är den bra?
  • styrdalen

Jag köpte en på tradera - den är gjord av vanlig skumplast som man använder i de flesta madrasser. Det där med andningen är ju lite överdrivet. Man måste ju ändå ha en plastad frotteduk under lakanen och de är ju inte kända för att andas! Du kan lägga ett madrasskydd ovanför den plastade frotten - de finns också på ikea - så blir det inte "svettigt"

• Alison

Jag har två olika madrasser, båda från IKEA, en skumgummimadrass som vi har i spjälsängen. Har funkat toppen tycker jag (bra pris dessutom ) och en resårmadrass (typ?) med bäddmadrass på. Den hade dottern i sitt förra "rum" när hon sov på golvet. Den har oxå varit jättebra!

• Rhonda Breeze

Alison: Hur mycket kostade de som du har köpt?

• Tintan

Till mitt första barn hade vi ikeas madrass, funkade kanonbra....men nu har vi köpt nya spjälsängar och då passade inte madressen tyvärr så vi måste köpa nån annan nu...

Martina har 2 pyren i magen
  • Alison

Resår-+bäddmadrassen gick väl på 700-800 kr tillsammans (hon behövde dock en rejäl därav köpet). Inget dock jag skulle rekomendera till spjälsängen då den är för hög enligt säkerhetskravet.

Skumgummimadrassen tror jag inte vi betalade mycket mer än 100 kr för. Det var för 5 år sen. Nu kostar den 139 tror jag...

• Stjärngosse 05

Vi köpte en billig madrass på IKEA. Hur bra som helst. På den la vi plastad frotté, men det kändes så "plastigt". Så vi köpte en tunn "kissemadrass" och la ovanpå IKEA-madrassen! Blev kanon!

Svar på tråden IKEAs madrass till spjälsängar. Pris? och är den bra?