• Vargtass

Finaste ni vet inom heminredning?

Det finns en annan tråd om det fulaste... Så vi vänder på det!

Vad tycker ni är finast? Detaljer, möbler, stil?

Själv är jag glad för att bevara ett gammalt hus med gammal stil. Det får absolut inte se ut som man kommer in i sekelskiftet, men just en gammal spis, gammal pärlspont i taket, trägolv (trägolv älskar jag) och om det finns det bjälkar och är lågt till taket är det fint.

Tycker om avlutade gamla allmoge möbler, drängaskåp, kökssoffa. m.m. Men vill också blanda in nytt. Alla lampor (typ inbyggda spot) och köksutrustning ska vara nytt och modernt. Försöker hitta en balans där emellan. Gillar vitt!

Däremot barnens rum är moderna i allt. Kanske lite väl "ikea-inspirerade" dock men jag tycker att Ikea har mycket just för barn som jag gillar... Men har ändå försökt gör dem personliga för det är viktigt!

Vad tycker ni andra? Hur har ni det?

• Svar på tråden Finaste ni vet inom heminredning?
  • summer06

Jag älskar precis som TS gammaldagsa saker! Romantiskt och lantligt!! Å ja älskar vitt!! Försöker köra på den stilen i vårt hem, med vissa undantag... har t ex köpt en skinnsoffa som inte är vidare romantiskt  men väldigt praktiskt (bilder i galleriet)... 
    Älskar prylaffärer me saker i samma anda som www.fridasgard.se och www.karehejem.dk m.fl
    Vårt hem är fyllt med lyktor å kuddar me rosor. (inte vidare manligt tycker sambon, som har en vas med rosor på sitt nattduksbord!)  

Älskar sina pojkar!
  • LilJ

samma som dej ts.
    men nu i höstmörkret har jag förälskat mej i ljuslycktor i orange, kom inte ihåg vad märket hette men dom är så otroligt fin.

• April05

Egentligen vad som helst..bara det är en personlig stil.
    Det finss inte värre att komma hem till flertal människor och huset/lägenheten består av vitt, beige, brun..ev något ljust grönt, och panelgardiner...I alla Rum!?!

Nu är det inte så att jag tycker det är fult men det säger absolut ingenting när det förekommer överallt.

Men en sak kan jag tillägga, jag har ett hem som ts

• Bettangarbo

Tycker han den engelske inredaren i "Från koja till slott" hade ett ovanligt vackert, personligt hem.. Tänk om man var så modig och kreativ! Minns inte vilken tidning jag såg hans hem i.. (någon som vet?).

Det var väldigt dramatiskt i vissa rum med mycket svart och guld har jag för mig, men även vilsamt lite nordiskt (i sovrummet tror jag).

Annars tycker jag det är väldigt vackert när någon har egen konst eller skulpturer hemma, konstnärshem.. Eller vackra föremål med historia (kläddesignern Marcel Marongiu har ett sånt vackert hem).

Åå, nu känns vårt hem lite torftigt när man har deras i huvudet.. nåja, det är väl det som kan omvandlas till inspiration!

• Lola Jämtland

50-talsprylar!

Färger!

Personliga hem där det syns att det bor nån!

//Husägare!
  • E l l a

Jag gillar en ganska så modern stil. Vitt, ljust, ljusa möbler i trä, avskalat, rent, färger som går ton i ton, gärna att hela hemmet är matchat - gillar kataloghem helt enkelt.

Inget plotter och onödigt trams - utan avskalat och "stilrent".

Vi har det mer eller mindre så, jag är inte riktigt nöjd, skulle vilja ha mer förvaring så att grejer inte behöver stå framme och mer tomma ytor, lite mer luftrum så att säga. Men det får bli i en annan lägenhet.

• uniMog

Jag gillar när inredningen passar med bostaden. Sen må det vara modernt och ek eller sekelskifte och ryschpysh det spelar mindre roll.

I mitt eget hem gillar jag en salig blandning av antikt och modernt.

You'll never get to Heaven if you're afraid of getting high
  • jenniiica

Sånt som April05 inte gillar haha :) Älskar det! Skulle aldrig kunna ha det på nåt annat sätt!

• Anna Paulita

Jag tycker det ska synas att ngn bor i lägenheten/huset. tycker det är trisst om det är FÖÖÖR avskalat! Samtidigt gillar jag inte för mycket saker heller.

De "prylar" jag har hemma fyller antingen en funktion eller så finns det ett affektionsvärde.

Jag gillar vitt, men inte för mycket, gillar avlutade almogemöbler. Alltså INTEA nyproduktion, ni kan se i mitt galleri under "favoritsaker" vad jag menar, där finns en sekretär som jag ÄLSKAR.

Har tyvärr väldigt mycket från IKEA i mitt hem, men förhoppningsvis ska det ändras med tiden. Inget ont om IKEA  i sig, men lite trist blir det ju.

Tycker om när man sätter en personlig prägel på sitt hem.

• annca

Gillar medelhavsstilen på möbler. Mörkt trä, ljusa väggar, gärna i terracotta och gult.
    Lite pyssligt, gärna ärvda möbler.

Det värsta jag vet är trendigt avskalat nordiskt ljus... Inga personliga saker, bara vitt och björk... Hua!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Finaste ni vet inom heminredning?