Kläder på bröllop som gäst?
Hallå på er!
Jag har varit på många bröllop men alla har varit på sommarn. Vi ska nu på bröllop i december. Klädsel kavaj. Vad ha på sig? Jag är helt off modemässigt nu efter flera år som studerande och ett år som hemmamamma.
Har inte haft tid eller ork att riktigt bry mig om mig själv och träna och så så jag känner mig rätt slafsig, om ni förstår vad jag menar. Inte tajt och fin med andra ord.
Är stoorbystad, smal midja men mage och breda höfter så det finns ju klädslar som går bort (axelbandslöst och utan ärm har jag inte på mig). Klänningar brukar vara svårt att hitta nåt som sitter perfekt.
Mitt problem är väl lite att jag ej har koll på färger, vilka sorts kläder som är på och hur jag ska kombinera allt. Köpte en jättefin omlottklänning på HM nyss i bomull, svart och vit, men den kan man ju inte ha. Trekvartsärm, jättefin. Men nåt sånt i nåt finare material skulle jag vilja ha.
Ska man ha med sig skor eller ha stövlar till? För jag har funderat på att köpa nya stövlar. Mannen ska ha svart kostym med vita ränder, skjorta och slips.
Please help!