resa utomlands när man går på soc??
någon som vet om man får resa utomlands när man går på soc??
om någon annan bjuder??
någon som vet om man får resa utomlands när man går på soc??
om någon annan bjuder??
Om någon annan bjuder kan det väl inte ha någon betydelse? Bara att tacka och ta emot precis som om du skulle få en vinterjacka eller ett nytt köksbord... Tror jag ska jag kanske tillägga...
Ja, så länge man blir bjuden så. Kan inte se nån anledning till varför man inte skulle få det.
Ja men står du till arbetsmarknadens förfogande så får du inte betalt för de dagar du är borta.....
Det beror helt på... tex så kan du ju inte åka om rätten till att du får försörjningsstöd är att du ska vara arbetssökande och/eller ingå i någon praktik...
Sen kan man ju tänka sig att om ngn vill ge dig pengar till en resa så kan denna person istället ge dig pengar så att du har till din försörjning...
Men visst det är inte helt omöjligt men du måste kolla det med din socialsekreterare först!!!
Anonym(betalar):
men snälla du!!! För mycket pengar???? Jag levde på soc när jag var 17 å fick min son... hade aldrig tjänat en krona innan så för mig var det mycket pengar! jag kunde spara, men inte mycket... å jag levde på normen!!!
själv lever jag inte på soc, jag bara undrade, tycker inte heller att man får för mycket pengar om man kan åka utomlands när man lever på soc, man väljer ju vad man ska ha pengarna till!!
Men om jag har en viss summa som är avsedd till mat - och själv väljer att leva på nudlar en månad, det är väl ändå upp till mig?! När jag gick på socialbidrag ett par månader hade jag en hund som åt dyr mat för 400 kronor i månaden. Det fick jag naturligtvis inget extra för, utan jag fick snåla på min egen mat och kläder... Kunde förstås även spara pengar en månad för att nästa månad köpa tex vinterskor, varför skulle inte en socialbidragstagare också kunna föra en budget och använda pengarna till vad dom vill?!?