• Nilla

Hur länge har barn overall?

??Vilken ålder alltså?

• Svar på tråden Hur länge har barn overall?
  • Nilla

nån av alla 20 borde kanske veta=)?

• mammacatta

tja, en del har det tills de går ut 6an, det beror på hur de leker på vintern.
    alla gånger så länge de går på dagis.

sen beror det på - vissa barn har lite konstiga propotioner (som min kära kortbening) så man är tvungen att gå över till tvådelat lite tidigare.

• Nilla

Inte ens alla på dagis därför undrade jag .
    Jag hatar overall,har endast köpt varsin overall till mina barn 3 och 5 år o det var deras första.

• Lola Jämtland

Alma är 6 år o har overall....o jacka o byxor att byta med. Alltid haft så...
    Overall är ju mycket enklare för barnen att ta på sig oxå.

//Husägare!
  • Nilla

Aldrig jag skulle köpa en overall.

• Lola Jämtland
    Nilla skrev 2006-10-25 13:40:44 följande:
    Aldrig jag skulle köpa en overall.
    Nä, men så gör inte det då.
    Valet är ju ditt. 
    //Husägare!
  • Nilla

JJa därför undrade jag vilken ålder dom som har slutar med det,tycker det är bland det fulaste opraktiska plagg som finns.

• Lola Jämtland
    Nilla skrev 2006-10-25 13:43:01 följande:
    JJa därför undrade jag vilken ålder dom som har slutar med det,tycker det är bland det fulaste opraktiska plagg som finns.
    O jag tycker det är det mest praktiska som finns.

På förskolan är det tex jättebra träning för barnen att själva försöka ta på sig overallen när personalens armar inte räcker till alla på en gång.
    //Husägare!
  • Nilla

Barn från cirka 4 kan komma i en overall själv lika bra som två delat.
    finner inget mer praktiskt med en overall.
    bättre att köpa två delat

• MARIA99

min 5 åring har overall än.. men annars kan man väll köra med jacka & täckbrallor om man inte gillar overall helt enkelt =)

• cinderella26

overaller glipar ju inte som byxor och jacka.. perfekt för dagisbarn..

• mammacatta

men det kommer inte in snö/kyla i ryggen och därför är det en hit för småbarn! man behöver därmed inte ha så mycket kläder under och ger då barnet större rörelsefrihet.
    själv hatar jag tvådelat och skulle inte ens komma på tanken att pracka på min unge det när overallen fungerar.

• Nilla

inte på dagens två delade finns det en chans att det glipar
    Tycker stora barn i overaller ser ut som jättebebisar=/

• MansonDust

Jag hade overall tills jag var 8 eller nåt.

• MARIA99

bor granne med en skola & jag ser mellanstadiebarn med overall där..

• ebben

MIN dotter hade overall till hon började skolan-då var hon 5 år o skulle precis fylla 6.
    Innan det var hon inte på dagis utan hemma med mig,men då hade vi overall som sagt!
    Då hon började skola ville hon själv ha jacka o byxa-inga problem!
    SEN kan ju jag tycka att jacka är bra om man bara ska ut i bilen tex! O fara på affärn eller nåt.DÅ är det bökigt att ha overall.Så ja,ibland är det bra m 2 delat.Annars "måste" man ju ha både jacka OCH overall.......

• Rorca

*ler*
    det bestämmer väl du hatar du overaller så ta två delat
    finns två delat från storlek 74 så det blir nog inga problem.

lättheten att ta på
    overall är klart smidigare när man är liten för där slipper man den där dragkedjan som ska passas ihop vilket ofta är svårt för små barn att få till. overallen har en dragkedja men den är redan Ihop där nere från början så ofta klarar även väldigt små barn att dra upp den alldeles själv.
    och det är lättare att kränga på overallen än att hitta bägge ärmarna på en jacka.
    Men för övrigt gör man ju precis som man vill.
    finns ingen åldersgräns
    har sett overaller i stl 170 sen går det ju äver till vuxenstorlekar så det finns till alla å ldrar
    likadant med 2 delat.

• nuttan73

Här används det både overall och tvådelat.

Overall på dagis och vid riktig utelek.

Tvådelat eller enbart jacka när vi är iväg och handlar tex.

Min äldste son, 8 år, har gladeligen overall. Det tar alldeles för lång tid att dra på sig både byxor och jacka. Det måste gå fort! Vi får väl se hur det blir den här vintern. Men han är ett riktigt "röjdjur" så.. skall han vara ute och murvla sig i snön, ja då är nog en overall att föredra. För han skulle definitivt få in snö mellan kläderna. Men detta är givetvis otroligt olika beroende på barn.

Svar på tråden Hur länge har barn overall?