• Believe

Mörka slingor i ljust hår?

Kan man ha det?
    Jag har färgat mitt hår mörkt under en längre tid men orkade inte hålla på att färga om så fort det växte ut så jag återgick till mitt ljusa hår.. Men jag trivs inte. Vill hellre ha mörkt, så jag tänkte att man kanske kan göra en hel del mörka slingor så syns det inte lika tydligt när det växer ut?

Men jag kan inte minnas att jag sett någon ha så! Går det? Någon som har så och som har bild på sig själv? Vet ni om det finns nån sida på internet där man kan kolla?

Tack för svar!

• Svar på tråden Mörka slingor i ljust hår?
  • LinaEd

Hej jag har haft så jätte länge men nu ville jag ändra så nu e jag hel blond igen. fixade om håret i förrgår så jag kan tyvärr inte skicka nån bild men jag hörde bara postiva komentarer när jag hade det. Så jag tycker att du ska testa. Lycka till

• fitforfight

Jag fick för mig att göra mörka slingor i mitt blonda hår och var hos frisören och gjorde tunna slingor.
    Det var jättesnyggt när det var plattat och fint ,men när slingorna sedan blandades med det andra håret så såg det Grön/gråaktigt ut.
    Så om du verkligen vill göra det så lägg i riktigt breda slingor.

/Erika

• Believe

LinaEd
    Ok, du såg säkert bra ut! Synd att du inte hade bild.

fitforfight
    Ja, jag är med på vad du menar. Jag hade tänkt att göra ganska breda slingor om jag gör några. Det är snyggast tycker jag.

Bilder? Någon?

• sassy123

Jag har inte sett någon som har så tror jag så jag vet inte om det skulle vara fint eller inte. Hur ljust hår har du? Du skulle ju kanske kunna färga överhåret mörkblont tex om du är mellanblond, och sedan färga underhåret brunt. Eller göra slingor i flera olika toner, så kanske det ser mer naturligt ut. Lycka till!

• Believe

sassy123
    Tack för tipsen.
    Jag har inte jätteljust. Mörkblont skulle man väl kunna kalla det. Jag vill inte färga överhåret i en färg eftersom man då får den där "fula" utväxten, det är den jag helst vill slippa!

Olika toner är en bra idé. Undrar om det kostar mycket mer än om man bara har en ton...?

• fitforfight

Jag har lagt in en bild i mitt galleri nu. Inte den jag hade tänkt ,men hittade en annan typ 4 år gammal bild där jag hade breda slingor. Dock är det ljust på mörkt, men överhåret skulle nog få samma resultat med mörkt på ljust.

• fijah

Jag tycker det är snyggare att ha mörkare blondare toner i sådana fall!
    ljust bruna slingor i blont hår ser oftast lite ruggigt och onaturligt ut,
    precis som fitforfight säger, lite grönaktig! det är inte snyggt! jag skulle
    hellre satsa på olika blonda nyanser!

• Believe

fitforfight
    Tack! Ser jättefint ut på dig. Om resultatet blir liknande med mörka slingor i ljust hår så tvekar jag inte.

fijah
    Jo, jag förstår exakt vad du menar. Men jag har inte riktigt så ljust hår som jag tror du tänker dig. Tycker inte heller att det är fint med mörka slingor i linblont hår.. Men så kommer det inte bli här.

Svar på tråden Mörka slingor i ljust hår?