• Lilla Mjau

Babys first christmas julkula

Vet någon var man kan hitta en sådan?? Jag skulle så gärna vilja ha en sådan julkula att hänga i granen till minne av vår gosse som föddes o dog i år. Att han får ha sin egen lilla julkula år från år i granen.

Jag hittade en sån till sonen 1999 och har även sett såna efter, men inte nu! (Tidigt ute jag vet *L*)

Vet någon om det finns såna på nätet? Var?

Jättetacksam för alla tips

- Sorgen går hand i hand med glädjen i mitt liv -
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-25 16:16:07:
    Det ska alltså stå 2006 på kulan också!
  • Svar på tråden Babys first christmas julkula
  • Lilla Mjau

Tack Betty Boop, där fanns många fina!

Är egentligen på jakt efter svenska/nordiska sidor (helst) men jag kommer definitivt spara den här länken om jag inte får något annat napp. Där var jättefina julkulor!

Tack igen!

• Josefin86

Gud va vackert! Säg till om du hittar nått...skulle vilja ha en för min bror också Kram.

• Josefin86

Trodde det var kulor man kunde fixa själva...sorry...men dom där var jätte fina också, men dom kanske bara är för bebisar?

• Josie O

hur går det för dig, hittar du ngt?
    är i sydney å här finns det massor men nån som hittat i svealand?
    puffar lite fall nån har tips...

• Lilla Mjau

Tyvärr har jag inte hittat något än

• Koff

I min familj har vi köpt guldfärgade kulor och såna där guldfärgade klistriga bokstäver från pappershandeln och "skrivit" våra namn på kulorna själva, så det kanske är en idé.

• Josie O

tråkigt... inga barnprylar-sajter som har sånt?
    har du ingen tur så skriv ett inlägg i gb så kan vi kanske försöka ordna det, men jag vet inte om sånt e det lättaste att skicka utan att det går i tusen bitar...

• Koff

På Panduro finns ju också glaskulor man kan dekorera och lägga saker i om man vill det.

• Lilla Mjau
    Josie O skrev 2006-10-27 09:05:40 följande:
    tråkigt... inga barnprylar-sajter som har sånt?har du ingen tur så skriv ett inlägg i gb så kan vi kanske försöka ordna det, men jag vet inte om sånt e det lättaste att skicka utan att det går i tusen bitar...
    Tack, vad gullig du är

Jag ska ut på jakt nu i veckan, får se om jag har någon lycka då!

Annars är det ju förstås ett tips som de andra skrivit, att göra en själv! Men frågan är om den blir så fin - är inte så bra på sånt där
  • Camilla R

Vi har såna kulor från Världsnaturfonden (WWF)hemma (år 2000 & 2001) -vet inte om de har såna längre, men de har haft en ny för varje år tidigare.

• Lilla Mjau
    Camilla R skrev 2006-10-27 11:37:02 följande:
    Vi har såna kulor från Världsnaturfonden (WWF)hemma (år 2000 & 2001) -vet inte om de har såna längre, men de har haft en ny för varje år tidigare.
    Åh,  kan man kolla det på nätet tror du??
  • Camilla R

Ja, det kanske man kan, kolla eller ring till dem. Vill minnas att våra är inköpta i deras butik som låg mitt i Stockholms city

• Camilla R

Vet inte om årtalet står tryckt på dessa julkulor från Georg Jensen, men kika in här och se deras Julkula 2006
    www.danskdesign.nu/product_info.php/cPath/163_124/products_id/773
    Även steningeslott har julprodukter och här kan du hitta årets:
    www.steningeslott.com/wsp/steningeslott3/frontend.cgi&func=catalog.list&table=PRODUCT&func_id=1046&open=1046&template=category_glass

Hoppas du hittar en julgranskula som får hänga med i många år

• Lilla Mjau

Tack Camilla R för tipsen! Ska surfa in dit nu!

- Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Lilla Mjau

Nu har jag hittat en jättefin julkula i affären Precis en sån jag menade!

- Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Chippis

jag hittade min på EKO i Länna

Svar på tråden Babys first christmas julkula