• FiaFågel

Halloween...det knackade på dörren!!!

Nu har det alltså hänt...Det som jag befarat.
    Det ringde precis på dörren och där stod två barn i häx- och monsterdräkter.
    -Bus eller godis? sa dom
    -Tyvärr har vi inget godis för vi firar inte Halloween! Sa jag

Är jag hemsk? Tror ni att jag kommer bli en dålig mamma? Det känns så.
    Men vi firar faktist inte halloween. Är det nån som gör det?

Jag är bara förvånad.
    Jag visste inte ens att det var idag. Allahelgonadagen var ju i måndags och Alla Helgons Dag är i morgon.

Jag blir så ledsen varje påsk när det inte kommer några påskkärringar. Det däremot- är en tradition jag vill fira.

Sen tycker jag faktiskt att Halloween mister sin betydelse i Sverige. Det är bara att inse att det bara är ett kommersiellt påhitt. För man kan fira den i princip vilken dag man vill Och frågar barnet "Bus eller godis?" och man inte ger dem nått godis, så busar dom ju INTE!!!

• Svar på tråden Halloween...det knackade på dörren!!!
  • lalala

Jag har inte heller något godis hemma, hoppas inga barn ringer på för då får de kanske gå härifrån med oliver...

• Fluortanten

Jag firar inte heller. Vete fasen sen, den dagen man har familj o så... då kanske det blir anndra bullar. Men nu, nej.

• Tvillingmamma80

lalala: Haha...det var precis några som plingade på här oxå. Var det samma kanske? Vart bor du? Jag sa bara inget av det tack. Gu va hemskt. Och jag har ändå barn. Iochförsig bara 4½ månad men ändå...

• Du är för liten

nej men gud, jag öppnar inte ens

• FiaFågel

Tvillingmamma - hehe jag bor i växjö.
    Man kanske ska sätta upp en lapp på dörren "Välkommen åter i påsk"

Och en hink med en lapp "Lägg era ägg här"

• Tvillingmamma80

Oj nu skrev jag till fel person. Det var till FiaFågel jag skulle skriva. Sorry?

• Fluortanten

Nää jag skulle inte heller ha öppnat..!

• Mamma Anna

tur att man har titthål ha ha

fast vi har köpt hem lite godis ifall barnen som bor i huset skulle ringa på.

Själv tycker jag att Halloween är ett knäppt påhitt. När Lea blir så stor att hon fattar vad det går ut på så tänker jag göra vad jag kan för att hon inte ska gå ut och ringa på hos folk, då ordnar jag hellre en halloween fest för henne och hennes kompisar...

• Liria

Jag skulle nog inte heller ha öppnat och hade jag gjort det så skulle jag inte ha bjudit på något godis! Godis ger jag möjligtvis till påskkärringar, annars äter jag upp det själv!

• Ishtar

Tycker att det är så taskigt att inte öppna... Man kan ju säga Nej på ett snällt sätt?
    Minns när jag var liten och vi skulle lussa för grannarna. Vi såg att de var hemma men de släppte inte in oss. Har fortfarande obehagskänslor när jag åker förbi:)

Svar på tråden Halloween...det knackade på dörren!!!