Någon som vet namnet på denna gröna växt?? (Dottern ätit)
Thilda har svalt en bit av denna blomma... ngn som vet namnet o om den är giftig??
Thilda har svalt en bit av denna blomma... ngn som vet namnet o om den är giftig??
ring giftcentralen om du är orolig så hjälper dom säkert dig att lura ut om det var giftigt. Mår dottern bra?
Ring giftinformation 112, om du tror att det är akut!!
08-33 12 31, annars, fins på nätet också!
sök på giftinformation! Kram!
tror inte det är akut... märkte det idag hos BVC när den kom upp med en kräkis...
Va även på läkarbesök där, som vi pratade lite. Fast han tyckte jag skulle ta reda på namnet.... För säkerhets skull... men kan inte hitta vad den heter...
Hmmm
Jo hon mår bra glömde ja ju
vill veta för säkerhetsskull
Väten heter gåsfot....
Växten ska de stå....
Är det den som får vita blommor, som är gansla stora?
Hej hej jag har för mej att den heter/kallas för "gåsfot"
ngt på gull........... om jag minns rätt.
har för mej att det den kan göra iaf (har en växt ätande dotter oxå) är att ge en ev röd irritation runt munnen. den är alltså inte giftig i småmängder där imot är skvättiväg och vandrade judar farliga.
ska söka lite.....
Min katt har ätit av den växten och jag har ring veterinär, och för katter är de inte giftiga i alla fall... så det borde väl vara en ledtråd.
Googla på giftiga växter eller giftiga krukväxter så får du mer info!
Nej den får inte några blommor
Den heter GÅSFOT.....De är jag till 1000% sker på då jag har en likadan hemma med lappen kvar...
Och ja.. växten heter gåsfot (eller gåsafötter som vi säger på skånska).
gås? hmm oki:-/ ahaaaa jag tänkte nog på gullrankan*S*
Tackar er alla varmast
Alltid skönt att ha ett namn OM dte skulle bli ngt
www.giftinformationscentralen.se/AlphaList_vaxt.asp&pAlpha=G&pDisplayType=1
kolla där
Har kollat lite; den heter Fingrranka o kallas för Gåsfot eller kaninöra. har inte hittat någon info om att den är giftig