• Black Lady

När pyntar du advent?

Är sugen på att få veta om det finns fler "galningar" liksom jag, advent och jul är det bästa jag vet.

*Snart är det jul, jippie*
  • Svar på tråden När pyntar du advent?
  • såsen

Ja allt åker fram på första advent

Julsaker ,gardiner, dukar, julprydnader,

De jag inte tar fram är granen

• chillie

Jag lär väl dra fram allt på fredagen eller nåt sånt.....eller torsdagen

• littlemisstrouble

ja pyntar rubbet första advent å då menar jag rubbet, tomtar glitter, dukar, gardiner, röda ljus hela kittet förutom granen som pyntas dan före dan före dopparedan
    ( alltså dan innan uppesittarkvällen)

• Essica

Ljusstakar, gardiner till 1 advent, sen efter lucia kommer tomtarna och dukarna fram... julgranen 22-23

• Snigel84

OM vi ska pynta så gör vi det så allt är klart på första advent. Men i år ska vi inte pynta så mycket för vi flyttar den helgen. Men lite måste man ju ha

• E l l a

Första advent väntar jag till, eller rättare sagt, dagen innan brukar det mesta åka upp.

• Linda 29

ÅHH längtar! Tänk vad mysigt det är att åka runt i stan och se alla fina stjärnor. Vakna upp på morgonen och se det vackra skenet av stjärnan i hallen............ Eller få baka pepparkakor...... Åhh längtar

• Hannah76

Allt utom granen åker fram ett par dagar innan advent, så att man bara kan mysa då.*L*

• mammelie

När jag va yngre (18, 19 år) hade jag julpynt från slutet av oktober fram till april. Och då menar jag ALLT!! Men nu tar jag det lite lugnare... hehe ÄÄÄLSKAR julen!!!

• Mirakel händer

Sätter upp julgardinerna och advetstakarna och stjärnorna till 1:a advent. Ljusslingor och andra ute saker tar vi fram till advent.

Julgran och tomtar åker fram till julhelgen.

Svar på tråden När pyntar du advent?