• Anonym (hjälp)

lever med en lögnare

Min sambo sens 8 år tillbacka har ljugit för mig om allt möjligt alla dessa år.
    Jag har förlåtit han så många gånger jag har försökt förklara för honom att ett förhållande utan tillit inte funkar men han har inte brytt sig.
    Vi har barn tillsammas och han har bra sidor, han har haft en jätte jobbigt uppväxt han har blivit misshandlad både psykist o fysiskt och tagit droger i många år sens han var liten.
    Drogerna har han slutat med men lögnerna blir värre o värre.
    Han kan ljuga om en liten skit grej som inte ens är värt att ljuga han har själv ingen riktig förklaring mest skiljer han på mig.
    snälla ge mig råd jag har inga nerver kvar.

• Svar på tråden lever med en lögnare
  • kimmye

Har oxå levt i hop med en lögnare i nästan fem år. Vi hadde inga barn i hop (tur).
    Mitt ända råd är att ta dig där i från, han kommer aldrig att bättra sig!!!
    Jätte svårt vet det men...väg för och nackdelar.

Man kan inte bara svälja och svälja, nån gång så står det en upp i halsen.

När jag låg på fertilitetsenheten och plockade ut ägg (vi provade att få barn i hop) så var han ute och satt på en annan så hon blev gravid...hon gjorde abort.
    Det var det sista han ljög om...
    Vi provade att gå i terapi och sånt men han satt till och med och ljög för teraputen!!

• MariaJL

vad ljuger han om? är det varje dag, det finns ju patalogiskt lögnare och sen finns det väl "vanliga" lögnare.

• Anonym (hjälp)

Tack för ditt svar.
    Min mamma som också känner han sejer att han behöver hjälp för sina lögner, jag har försökt att lämna han såå många gånger ändå så klarar jag inte det.
    Jag litar värkligen ingenting på han nu och kommer nog aldrig göra det heller.
    Jag vågar helt enkelt inte för jag blir bara så arg o besviken på mig själv när jag kommer på han med en ny lögn.

• Hannah76

Låter som om han behöver hjälp för sina problem. Ni kan ju inte fortsätta att ha det så här..

• Anonym (hjälp)

MariaJL
    Han ljuger om allt om vad han har pratat tex med sin bror om , vad folk har sagt helt konstig är han jag fattar inte varför ljuga om såna grejer.
    Men visst har han ljugit om större grejer också men jag tänker så här om han ljuger om små skit så lär han inte seja saningen om störe grejer.

• Anonym (hjälp)

Hannah76
    Ja visst behöver han hjälp , tillomed om det ljuger han att han har ring och bokat tid för prata med nån o sen när jag kommer på han så sejer han att han lovar att han ska göra det , jag tror han tror på sig själv.

• Hannah76

Det låter ju sjukligt.. Kanske kan du kontakta er familjeläkare eller psyk för att få en tid?

• kimmye

TS: har du konfronterat honom med hanns lögner??

• Anonym (hjälp)

Ja visst har jag det men klart han inte erkänner nått.
    Ibland känner jag mig dum o tänker "tänk om han talar saning.
    Men så är det när tilliten är borta.

• MariaJL

mitt ex var så, allt ljög han om, exat som han, men mitt ex kunde ljuga om grova grejer, helt sjuka saker. men var och vartannat ord var lögn, nästan så att han själv trodde på dom. Även när han visste att jag visste att han ljög så kunde han fortsätta.

• Anonym (hjälp)

MariaJL
    har du kommit på varför han var tvungen att ljuga?
    Har han skaffat hjälp?
    Är det en sjuckdom?

Svar på tråden lever med en lögnare