• Anonym (Ledsen)

Skelögd:-(

Är skelögd och mår så otroligt dåligt över det!
    *vill/vågar INTE vara med på kort,eftersom jag vet att jag ändå inte kommer kolla rätt in i kameran..
    *Känner mig hela tiden ful och tror att alla tycker jag är ful.Känns som att skelningen är det första o enda de ser.
    *När jag söker jobb/jobbar nånstans är jag rädd att de inte ska tycka bra om mig pga att jag skelar
    Mår helt enkelt inte alls bra av det här,men problemet är att jag inte VÅGAR operera mig!! Var hos ögonmottagningen för flera år sen pga detta,och fick tom en tid för operation,MEN då backade jag ur pga rädslan för just operationen,att bli sövd,att få ont efteråt,att bli opererad.
    Vi pratar aldrig om min skelning hemma,min sambo har ALDRIG sagt ett ord om det,förutom att han sagt att jag har fina ögon..(eller hur..)Så jag tror inte jag skulle våga säga till honom att jag skulle operera mig,eftersom vi aldrig pratar om det annars så vet han ju inte vilket problem det här är för mig.Vet att jag skulle kunna säga det till honom,och han skulle stötta mig men det känns bara så genant!
    Ska tillägga att jag har glasögon pga synfel och skelningen blir kanske något bättre med dom,men absolut inte helt bra
    Finns det någon här som har opererat sig,och som kan berätta hur det går till och om ni haft mycket ont efteråt osv?Vill veta mer..
    Tack på förhand!
    Kram ledsna jag

• Svar på tråden Skelögd:-(
  • Hannah76

JAg har opererat mig. Det var många år sen, jag var ganska liten. Nu skelar jag inte med linser eller glasögon, bara utan. Lider du så är det helt klart att du ska operea dig. Det är värt den "uppoffringen". Du går ju nu o lider varje dag, är det inte värt att satsa ett par dar med kanske lite värk o spända nerver för att sen slippa allt?

• Solangelika av Isfolket

Hej!
    Jag skelar också.Har aldrig blivit retad el mått dåligt
    över det.Mer att andra människor ofta barn har svårt att se vart jag tittar ibland & på vem.Men mår du dåligt av det så kanske det är värt en operation oavsett om du får ont ett par dagar el inte...
    Lycka till!!

• Sue Ellen med stort hår

Jag skelar också, mår dåligt ibland jag med trots att jag KAN titta rakt fram med båda ögonen om jag anstränger mig. Jag har hört att en op inte gör synen bra...vey inte så noga.

Puffar för mer info.

• Badabing00

Ja jag har opererat mig tre gånger för det, mer får man inte göra. Var liten dom två första gångerna, och runt femton andra. Alltså vad jag kommer ihåg så gick ju själva operationen ganska snabbt, sen mår man ju lite illa efteråt om man blivit sövd med lustgas, men det kanske man inte ens gör längre. Fick gå med en kompress på ögat i någon vecka och sova med ett slags piratöga av hårdplast. Varje dag ska man oxå klicka i någon salva i ögat så att det inte varar igen. Efter någon vecka kan du nog börja gå utan något på ögat. Det är ju lite rött i ögat till och börja med, och lite svullet. men vad jag minns så lägger det sig hyfsat snabbt. Det är definitivt värt det. Skulle göra det igen om jag fick och skelningen blev värre. Nu skelar jag bara när jag är trött och okonsentrerad.

• Billy och Jag

Mitt ex är skelögt..och det var faktiskt det jag föll för.. :D Tycker det är jätte gulligt!! Personligt.

Han själv hatar det och gillar inte att se folk i ögonen.. Men enligt mig helt i onödan.. :D

• Fiaflopp

JAg är opererad 4 ggr för det,visst det är inte skoj ca 1 vecka efteråt men sen så då det blir bra så kommer du vara GLAD!!

Svar på tråden Skelögd:-(