• Bettangarbo

Barnsäkra: Göra sig av med giftiga blommor?

Vår son har börjat krypa, och vi har barnsäkrat en del men nu undrar jag om ni gjorde er av med era giftiga växter hemma? De står ju i fönstren, hur vanligt är de att barn äter växter?

Har bla ganska många zamioculkas eller vad de heter.. Garderobsblomma och den ska väl vara lite giftig?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Barnsäkra: Göra sig av med giftiga blommor?
  • Mrs Mattsson

kan du inte ställa dom på hägre höjd eller på ett ord han inte kommer åt? o sen när du vet att han inte äter på växterna ås kan du ställa tillbaka den?
    min minsta son äter gärna lad eller smakade på dom för några månader sdan men inte längre (1 år nu)

♥Min familj♥
  • Norahs mamma

Jag har tagit alla farliga växter och antingen ställt de högt eller satt på väggen...

Gjord edet efter att Norah for runt i sin gåstol och tog en tugga av alla fredskallor vi hade

• Bettangarbo

Tack för svaren! Nu står de så han inte kommer åt, hoppas han aldrig blir intresserad heller.. Det var en kompis som sa att man "ska" slänga sina giftiga växter men jag tyckte det kändes hårt mot mina gamla trotjänare...

• miamartini

Haha... här har vi fått flytta rundor på alla blommor... har inte en blomma i fönsterkarmen längre.... Min son klättrar nämligen upp o rycker sönder dom.... så de få blommor som överlevt äruppställda på alla höga ställen vi kunnat komma på..... men tids nog ska jag nog kunna ha blommor i fönstret igen

Mamma till världens underbaraste lillkille
Svar på tråden Barnsäkra: Göra sig av med giftiga blommor?