• Anonym

Han är så dålig på att visa känslor och uppskatta mig, hur får man honom förstå hur viktigt det är?

Är i ett förhållande sedan ett år tillbaka med en underbar kille.
    Dock så är han dålig på att visa att jag är underbar och allt för honom osv. Han har aldrig gett mig blommor eller liknande.

Vi ses 2 gånger i veckan då vi bor en bit från vrandra, och därför är det ju extra viktigt att man visar att man älskar den andra.

Har försökt att ge hintar om presenter, att han ska ringa/sms:a mig osv, men han förstår inte!

Hur gör jag?
    Kan jag säga rakt ut att jag vill att han jobbar mer på oss?
    Just nu känns allt bara så tråkigt och vanligt/rutin och inget "nytt" händer, om ni förstår... men det kanske är så det ska vara också. Men lite uppskattning som visar att han älskar mig vore ju inte fel.

Känns just nu som han inte älskar mig, fast jag tror han gör det.

• Svar på tråden Han är så dålig på att visa känslor och uppskatta mig, hur får man honom förstå hur viktigt det är?
  • zebran i Stilla havet

Beratta for honom vad du vill fa ut av ert forhallande, tycker jag. Folk har sa olika forvantningar och det som kan tyckas sjalvklart for dig kanske ar nagot helt nytt for din snubbe. Raka ror brukar dock gora susen!

• Anonym

Känns så elakt att säga till honom att jag vill känna mer kärlek! Han kanske blir ledsen och tycker han gör allt han kan? Vet man ju inte...
    Vet inte hur jag ska ta upp frågan.

• Tindrande

som zebran säger
    tror det enda man kan göra som faktist funkar, är just att tala om rakt ut vad du vill ha.
    Män har ju ibland lite svårt att tolka oss kvinnor, just för att vi ska krångla till det jämt.

Min gubbe säger ofta, MEN VARFÖR SÄGER DU INTE DET FÖR DIREKT!

Tror han kommer uppskatta att du är ärlig mot honom

• Redbit

Om ni nu inte ses så ofta - varför inte bara säga att du vill veta att han tänker på dig, få bevis på det?

• Anonym

Vill nog inte att han ska tycka att jag är krävande och jobbig tror jag. Vill ju inte tvinga honom att ringa mig för att han måste....

• Axels och Annies mamma

Ni måste prata om det, hur ska han veta hur du känner om du inte talar om det för honom.

• Anonym

tycker jag har pikat och antytt så han borde förstå. O han vet att jag gärna ringer en gång per kväll osv... så då borde han ju förstå att jag vill att han också ringer?

• Redbit

TS, antydningar skulle dina tjejkompisar förstå - killar över huvud taget behöver mer raka rör för att fatta!
    Låt bli att ringa honom ett par kvällar och se om han hör av sig. Kan kännas tungt, men är en bra "mätare"...

• ying yang

Kommunikation säger jag bara. Det viktigaste i ett förhållande. Hur ska han veta hur du vill ha det utan att du säger ett knyst? Han är ingen tankeläsare. Sen kanske han inte är lagd åt det hållet att han köper blommor och presenter, då får man aceptera det.

• Anonym

ska försöka att prata med honom!

Svar på tråden Han är så dålig på att visa känslor och uppskatta mig, hur får man honom förstå hur viktigt det är?