Volympermanent ?
Skulle gärna vilja göra en volympermanent. Vet bara inte om jag vågar. Har ganska så tjockt hår. Det är inte jättetunnt iallafall.
Någon som har erfarenhet av volympermanent ?
Kram.
Skulle gärna vilja göra en volympermanent. Vet bara inte om jag vågar. Har ganska så tjockt hår. Det är inte jättetunnt iallafall.
Någon som har erfarenhet av volympermanent ?
Kram.
Absolut! Funkar helt ok så länge du har någon som är duktig på att "rulla" för dig... se till att du är noggrann så du inte "bryter" topparna genom att rulla fel på spolarna bara. Då ser det sliter ut med en gång...
Lycka till!
Hur blir håret ? Blir det lockigt eller mer krulligt ? Jag skulle vilja ha det vågigt/smålockigt. Är så trött på det här raka.
Men är inte det när man bara lyfter rötterna på håret eller blir det lockigt/vågigt oxå?
Har hört att det blir lite lockigt när man gör volympermanent ? Men det kanske mest blir volym i det. Ska nog gå och prata med en frisör. För mer volym vill jag väl egentligen inte ha.
Oj,oj,oj, jag har inte någon bra erfarenheter av att göra en volympermanent... Jag gjorde en volympermanent hos en frisör i Finland för några år sedan. Har långt rakt blont hår normalt, ville bara ha lite volym, att det inte skulle vara så platt. När hon tog bort rullarna så var håret småkrulligt och när hon försökte torka det lite blev det värsta afrofrisyren!!!
Då blötte hon det igen för att håret skulle bli "mindre" men det torkade snabbt och så fort hon petade på det lite så blev det bara större... Hon vågade till slut inte ens peta på det längre utan typ sprejade det för att platta till det och sen fick jag gå hem till min mormor. Tvättade håret och kammade ut det så gott det gick nästa dag, och det var verkligen en afrofrisyr... Håret var som en blond burrig boll och det såg verkligen inte klokt ut. Var tvungen att dra och slita i håret för att få ihop det till en tofs och då var håret så stort så det såg ut som om jag hade vattenskalle ellet nåt...
Kan ju tillägga att det inte såg klokt ut när det växte ut sen med rakt platt hår längst in med afrohår längre ut. Rekommenderas inte, i alla fall inte hos den frisören i Finland...
Det beror givetvis åp vilken storlek på spolarna du tar. Hemanent sitter inte i lika länge som om du skulle gå till frisören men det kanske är så du vill ha det. Ta mellanstora spolar (alltid en storlek mindre än vad du vill ha) så ska du se att det blir bra. Jag brukar ta två olika storlekar...
Det kommer bli jättebra, lycka till!