• Rastafairy

Vart köpa påslakan till stooort täcke.

Ja skall köpa ett dubbelsängstäcke på ikea..ett som täcker en dubbelsäng alltså inte två separata. detta för att ja skall andvända de som överdrag på vår fula skinnsoffa. Ja vill köpa ett påslakan till detta täcke med men hittar inget alls :( Nån som kan hjälpa mig o säga vart de säljs?

• Svar på tråden Vart köpa påslakan till stooort täcke.
  • nallea

ikea, hemtex, åhlens bland annat

• LeWi

Ikea brukar ha påslakan som passar deras täcken!
    Jag har köpt till vårt stora täcke där - typ 2*2 meter..

Kolla där - de har samma desing i olika storlekar.

• Johje

Hej Rastafairy!

Tänk på att när du köper stora täcken så passar ändå inte alla andra företags påslakan. T ex kan du inte köpa påslakan på Ellos, Halens etc.

Jag har ett stort dubbeltäcke från IKEA och inget annat har hittills passat förutom Ikeas egna, men det är sååååå underbart så det är värt allt :)

Ikea har ju bra påslakan!

• Miafia33

Jag har också dubbeltäcke och pålakan köper jag bla på Ikea, har även ett set från Marimekko, dom har stora påslakan

• Etnica

Har också dubbeltäcke från Ikea. Borås Cotton har påslakan som passar, brukar ligga på ca 1000:-.

• musli

la redoute har huuuur många som helst!!!!!! älskar dem!!! 

//heavy metal-mamma...
  • Rastafairy

ok tack för tipset men hitta inget dubbelt på deras hemsida eler i katalogen :(

hur mkt kostar ett dubbelt på ikea?

• L och A

Rastafairy:

På Ikeas hemsida finns det dubbelpåslakan. Om du kollar under det specifika påslakanet du vill ha så kan du välja måtten 240*220 istället för 150*200.

Nästan alla pålakanen finns i dubbelmåtten. De kan kosta allt från 100 kr och uppåt 600 kr.

Svar på tråden Vart köpa påslakan till stooort täcke.