• hug me

rosslar, hostar och snorar

det gör min dotter på snart 8 månader, ibland är det som en kran ur näsan på henne och hon rosslar långt ner i bröstet och hostar, vad kan jag göra för att underlätta för henne?? är lite rädd att hon ska få förkylningsastma som sina stora syster, för ibland låter hon som när syrran är dålig.

♥ mamma till 2 tjejer födda Juli -04 och Mars -06 ♥
  • Svar på tråden rosslar, hostar och snorar
  • Lillemma

Nezeril i massor renasar öron näsa och hals. Går ej att överdosera! Ligga i högt läge med överkroppen.

• Puffy75

Har samma fråga, letande efter en tråd för att se om någon svarat. Vi fick info att absolut inte ge Nezeril mer än i 10 dgr enl paket eftersom det ananrs kan ge motsatt effekt, att det stoppar upp lite.
    Hur länge kan barn ha hosta utan att man ska uppsöka läkare? Febern är över men nästäppan/rinnandet och en otäck hosta kvarstår efter 10 dgr...

• Stjärnstopp

KLart att Nezeril går att överdosera, leker du läkare eller? Sunt förnuft tillsammans med innehållsförteckning och direktioner gör att du ej bör använda mer än 10 dgr i sträck...dels för retade/skadade slemhinnor o dels för en motsatt effekt.
    Däremot så håller jag med om att högt liggläge är bra!

• Hedvig

Våran son på 1 år har oxå haft rossligt o hostigt sista tiden. Pratade m sjukvårdsupplysningen som bad oss åka in till sjukhus eftersom han andades häftigt. Enligt dem ska barn andas max 45 andetag per minut, och sonen hade ca 60. Han hade svårt med utandningen, det tog liksom stopp och han fick ta i.
    Bröstkorgen höjdes ordentligt vid varje andetag.
    I vårat fall var det ventolin som behövdes för att lätta trycket i bröstet och antibiotika för att få bukt med infektionen.
    Enligt läkaren var det tydligen jätte vanligt att barn hade så i samband m fökylningar.
    Vet inte om det var ngt sånt du efterfrågade?
    annars har jag nog inte så många tips än höglöge/nezeril/ koksaltlösning.

hoppas alla små kryar på sig

Svar på tråden rosslar, hostar och snorar