• Anonym

Hur vanligt är det att NyaZeeländare och Australier är omskurna?

Hur vanligt är det att NyaZeeländare och Australier är omskurna?

• Svar på tråden Hur vanligt är det att NyaZeeländare och Australier är omskurna?
  • Älgen

det har väl inte så mycket att göra med vart man kommer ifrån utan mer vilken religion man har.

• Anonym (!)

Det har varit ganska vanligt vad jag har förstått, men nu börjar det minska.

• Etnica

Tror det är väldigt ovanligt om de är infödda Australienare eller Nya Zeeländare.

• Anonym (!)

Det kan ha med religion att göra, men om man ser på män från Australien, Nya Zeeland, Canada, USA osv så handlar det mycket om renhet och hygien, och så har de gjort det för att det alltid har varit så.

• Anonym

OM vi antar att killen är vit och icke-troende.
    Kommer från en storstad.

• Anonym (!)

Ja, mycket troligt enligt min erfarenhet.

• Anonym

Vid vilken ålder gör man det?

• Anonym (!)

Det vanligaste är att göra det vid födseln eller strax efter. Då har de stackars små liven inget att säga till om, och smärtan är nog värre när de är äldre.

• Anonym

min erfarenhet av aussies är att de inte är omskurna...

• Ghost

Ingen aning, men jag kan en bra historia:

Juden och norrlänningen badar bastu.
    Juden tittar på norrlänningens en stund och utbrister:
    "jag ser att ni oxå är omskuren"
    Norrlänningen: "Nää, i norrland kallas det för slitage"

• Anonym

I USA är nästan de flesta män omskurna. Inte pga religion utan pga att man har uppfattad det som en "hygienisk & fräsch" åtgärd

• zebran i Stilla havet

Jag har inte traffat en enda omskuren NZare. Det ar inte nagot som sker rutinmassigt har i alla fall.

• Kiltis

Näää de brukar inte vara omskurna, inte de jag träffat iallafall...

• Anonym

Är tillsammans med en australiensare. Han är omskuren (30 år) och kommer från sydney.. Men han sa också en gång att det inte är så vanligt med omskurna män. Ingen av hans kompisar är det.

Svar på tråden Hur vanligt är det att NyaZeeländare och Australier är omskurna?