• Kwela

Weekend i närheten av Stockholm

Jag och min sambo vill åka bort en weekend i närheten av Stockholm. Det får ta högst 2 timmar med bilen. Någon som kan tipsa om en mysig by eller stad?

Tack!

• Svar på tråden Weekend i närheten av Stockholm
  • Älgen

kolla in dn's hemsida under resor så har de en hotellguide. de kollar in olika weekendpaket i sverige och betygsätter dem.
    vi var på sandhamns hotell förra året, det var i september, blåsigt och kallt men ack så mysigt.

• Konvaljen

Mina föräldrar åker runt en helt del på weekendresor och de var supernöjda med Trosa, sa att det var hur fint som helst och de bodde på stadshotellet tror jag och var som sagt jättenöjda.

• Pikku Enkeli

Trosa kanske? Är en värdelös håla att bo i, men supermysig att besöka Bomans Hotell är absolut mest romantiskt! Jättemysiga rum och härlig atmosfär.

Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte ifrån det levande!!!
  • Kwela

Tack för tipsen! Har dock redan varit i mysiga Trosa. Ska kolla in Sandhamn

Någon fler som varit på något mysigt ställe?

Vill bli mamma... snart!
  • Pikku Enkeli

Marifred? Jättegullig stad, ligger jättevackert. Värdshuset verkar fint, ska dit i december.

• Pikku Enkeli

Söderköping? Där är det jätttefint! Jag älskar den lilla staden. Söderköpingsbrunn sägs vara mycket bra hotell.

• Pikku Enkeli
    Älgen skrev 2006-10-26 13:36:42 följande:
    här är dn´s hotelltoppwww.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp
    Dufweholms Herrgård i utkanten Katrineholm ligger jättefint, s'kert jättebra för en mysig weekend, men om man vill ha en mysig stad också så är det fel ställe..

Nynäs Havsbad ligger jättefint!

Vadstena är men favorit"håla", ligger dock lite längre bort än 2h från Stockholm. Men kanske är värt det ändå?
  • Konvaljen

Sätra Brunn utanför Sala är också ett alternativ. Sala är jättemysigt och en tripp ner i Gruvan kan verkligen rekommenderas. Är cirka 12 mil till Sthlm.

• Danbala

Sigtuna är fint!

[...fnord...]
  • Fialian

Havsbadshotellet i Grisslehamn är mitt tips, vi var där på vår bröllopsnatt.
    De har även spa på hotellet, vet ej hur det var men har hört att det är mycket bra.

Utanför hotellet går Eckeröfärjan till Åland, att åka med den är en trevlig utflykt.

Är osäker om det tar mer än två timmar dit med bil men det är det värtGlad

Stolt mamma till Leo-02 och Ted-06
Svar på tråden Weekend i närheten av Stockholm