Weekend i närheten av Stockholm
Jag och min sambo vill åka bort en weekend i närheten av Stockholm. Det får ta högst 2 timmar med bilen. Någon som kan tipsa om en mysig by eller stad?
Tack!
Jag och min sambo vill åka bort en weekend i närheten av Stockholm. Det får ta högst 2 timmar med bilen. Någon som kan tipsa om en mysig by eller stad?
Tack!
kolla in dn's hemsida under resor så har de en hotellguide. de kollar in olika weekendpaket i sverige och betygsätter dem.
vi var på sandhamns hotell förra året, det var i september, blåsigt och kallt men ack så mysigt.
Norrtälje kanske?
Mina föräldrar åker runt en helt del på weekendresor och de var supernöjda med Trosa, sa att det var hur fint som helst och de bodde på stadshotellet tror jag och var som sagt jättenöjda.
Trosa kanske? Är en värdelös håla att bo i, men supermysig att besöka
Bomans Hotell är absolut mest romantiskt! Jättemysiga rum och härlig atmosfär.
Tack för tipsen! Har dock redan varit i mysiga Trosa. Ska kolla in Sandhamn
Någon fler som varit på något mysigt ställe?
Marifred? Jättegullig stad, ligger jättevackert. Värdshuset verkar fint, ska dit i december.
Söderköping? Där är det jätttefint! Jag älskar den lilla staden. Söderköpingsbrunn sägs vara mycket bra hotell.
här är dn´s hotelltopp
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp
Sätra Brunn utanför Sala är också ett alternativ. Sala är jättemysigt och en tripp ner i Gruvan kan verkligen rekommenderas. Är cirka 12 mil till Sthlm.
Sigtuna är fint!
Havsbadshotellet i Grisslehamn är mitt tips, vi var där på vår bröllopsnatt.
De har även spa på hotellet, vet ej hur det var men har hört att det är mycket bra.
Utanför hotellet går Eckeröfärjan till Åland, att åka med den är en trevlig utflykt.
Är osäker om det tar mer än två timmar dit med bil men det är det värt
Tack snälla för alla tips!