• pyttipannan

Ägglossning efter graviditet..

Hej!

Nu efter graviditeten (har en flicka som är sex månader) har jag sedan mensen kommit igång igen haft brutala ägglossningar. Gör ont i ungefär två dagar, sen två veckor efter kommer mensen som vanligt. Under ägglossningen har det också någon gång blött pyttelite, kan det göra det? Innan har jag aldrig kännt av ägglossningen, kan graviditeten ändra sådant? Känns som om kroppen vet vad den ska göra nu...
    Någon som varit med om något liknande?

Pyttipannan

• Svar på tråden Ägglossning efter graviditet..
  • blomman10

Min kropp är oxå tydligare nu efter grav och förlossning.
    Märker direkt på sekretet när det är ägglossning och mensen är punktlig.
    Sonen är 6 månader.

• Bengalan

Mina ägglossningar gjorde skitont första 5-6 gångerna! Nu nästan inget ont alls(har haft totalt 9 mensar sen F). Har däremot upplevt att mensvärken blivit bättre, ffa allt har den flyttat sig upp en våning liksom Mensvärken gör ont högre upp nästan i mellangärdet, mysko. Blev snittad.

• Maybeth

Ja, det är vanligt att man känner ägglossningen tydligare efter andra barnet.

Skälet till att man kan blöda vid ÄL är att det blir som ett litet "sår" där ägget lossnar från äggstocken.

• Maggan73

Har en vän som led av samma problem. Kände en stark smärta vid ägglossningen. I hennes fall avtog problemen med tiden och nu är det som tidigare, dvs hon känner inte av det. Hoppas att det blir så för dig oxå. /M

• Heranell

Har alltid haft mer eller mindre ont vid ägglossning sen drygt 10 år tillbaka, men den andra ägglossningen efter barnafödande gjorde grymt ont! Fick ta Ipren... däremot hade jag INGEN mensvärk!!! Idag hade jag dock lite rosa flytning, tror jag har ÄL för det stämmer in med menscykeln. INget ont dock.

• ylletröjan

När fick ni tillbaka er mens egentligen? Min har inte kommit tillbaka (fick barn den 13 maj i år). Skönt iofs, men man undrar ju...

• Mamma till Prins Bus

Innan jag blev gravid kände jag alltid av ägglossningen, hade lite molande värk.
    Men nu.................!!!!
    S...n i gatan vad ont jag får. Nu sist hade jag så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Har alltid haft svår mensvärk men det här var värre än nåt annat. Känns som det blivt värre för varje gång, haft 4 st.
    Får hoppas att det ger med sig.

• Mamma till Prins Bus

Jag fick tillbaka min mens när sonen var fyra månader.
    Jag helammade.

Svar på tråden Ägglossning efter graviditet..