Korsett för bystiga tjejer?
Någon som vet var man kan hitta snygga/sexiga korsetter för oss med lite större byst? I kupstorlek alltså, inte vanlig klädstorlek a lá S-M-L-XL.
Snälla! Jag behöver hjälp! Hittar ju inget!
Någon som vet var man kan hitta snygga/sexiga korsetter för oss med lite större byst? I kupstorlek alltså, inte vanlig klädstorlek a lá S-M-L-XL.
Snälla! Jag behöver hjälp! Hittar ju inget!
korsetter mäts inte i kupstorlekar utan efter kidjemått, antar du tänker på korseletter
alltså, riktiga korsetter (stålskenor och midjereducerande) mäts alltid i midjemåttet helt hopsnörd... men är det en sån och den ska gå över bysten du vill ha så är det overbustmodeller, är det plastskenor och mest ska vara snyggt så är det en korselett, det kan du nog hitta i större kupstorlekar på olika ställen
Ja men vilka olika ställen? Gärna på nätet för här finns det inga..
det är alltså en korselett du ville ha, då ska vi se....
www.bravissimo.com tror jag har nån
www.eliteladies.se men där är det sånna där envetna s-m-l storlekar...
http://www.vollerscorset.co.uk/ riktiga korsetter, en bland många tillverkare
jag köpte en torselett från Miss Mary. Ganska tantig rykte men lite har dom tuffat till sej och dom har faktiskt en hel del som är bra. Själv köpte jag en torselett att ha under en aftonklänning. Snygg och av bra kvalité till ett pris som var helt ok. Sök på nätet på ellos eller missmary.se. Lycka till!
ProudWoman:
http://www.vollerscorset.co.uk/ har ju jättemånga snygga, lite höga priser för mig just nu, men i framtiden kommer jag nog köpa nån därifrån! Tack för tipset! Superfina!
Emmies mamma:
Miss Mary har tyvärr inga korsetter eller va det nu heter. Hittade en på Ellos med nästan min storlek.. Kanske kan klämma sig in i en sån.. Tack för tipset, Ellos hade jag inte ens tänkt på!
Kikade på den ProudWoman. Fin!
Jag är bara så rädd att beställa något som inte fukar sen.. Är enormt petig med bh och sånt..
bor man i stockholm eller götet så finns det en butik som säljer riktiga korsetter där man kan prova... och bh behöver man i nte oroa sig för eftersom en overbust sitter så staigt, du är ju insnörd 10 cm (i midjan) om du följer vilken storlek du bör köpa
Och eftersom en korsett snörs påverkar du ju själv storleken och hur mycket den ska stödja.
En torselett är ju mer bara ett snyggt underplagg som inte ger just något stöd alls... Ellos tvivlar jag starkt på att det är en korsett du hittat
Det är sällan en torselett funkar på "större" damer... plastskenorna blir missformade nästan på en gång om man har en kropp som belastar dem öht.
Ett ställe till på nätet som har riktiga korsetter är axfords.co.uk
Här kan du också hiotta hur man mäter sin storlek mm.
Proud Woman:
Jag menade inte att man ska ha bh till korsetten, jag menade bara att jag är enormt petig med det som ska hålla upp min byst..
Annca:
Alla säger olika vad det heter, men nån sorts bustier eller så finns det på Ellos. Blir plastskenorna på sidorna missformade om man har stora bröst i en bustier/torselett alltså?
Knaske inte om man har stora bröst, men om man har bara antydan till "kött på benen på magen" och sitter ner tex, så viker de gärna sig... Skenorna sitter ju inte bara på sidan, utan även frampå.
Ingen av de som finns på Ellos hemsida formar kroppen, utan är bara dekorativa. De har mjuka plastskenor, och är snygga, men de kommer att deformeras en del om man sitter ner.
Annca:
Det är mest det dekorativa/sexiga jag vill åt så.. Jo lite pluffsig är jag väl så det kanske inte går..
Om man nöjer sig med att ha den för förföriska själ så funkar en torselett - man man ska inte sitta (typ vid ett bord...) några längre stunder med den...