• Amigos

Ni som bor i Sörmland och gör IVF?

Jag går på Uppsala Akademiska och ska dit i december för uppstart för IVF med donatorspermier.

Jag har alltid trott att de två IVF som jag får (har gjort en DI som räknas som mitt tredje försök) har varit två ägg återinförande. Men igår när jag pratade med Uppsala sa barnmorskan att ett IVF försök är ett färskt försök och ev flera frysförsök beroende på hur många ägg och om de gick att frysas.

Har ju varit med ett tag och bara fått tråkiga besked så detta är ju toppen...men jag är lite rädd att det kanske inte gäller mig som kommer från ett annat landsting. Försökte ringa mitt landsting idag men de hade gått för dagen.

Hur har det varit för er?

Kramizar.

• Svar på tråden Ni som bor i Sörmland och gör IVF?
  • Vujka

Jag tror att det gäller dig också för det borde vara lika överallt. Det är antal "färska" försök som räknas, alla ev. "bonus" ägg som kan frysas ingår. De räknas alltså inte som ett försök, utan blir då din extra chans.
    Jag går delvis på UA, kommer från ett annat landsting där jag gör vissa bitar. Mitt landsting finansierar tre försök (samma som i Uppsala) och alla ev. frysförsök ingår som sagt...

Svar på tråden Ni som bor i Sörmland och gör IVF?