• Meline

Skor till smala jeans?

Vad ska man ha för skor till jeans som är smala i benen? Inte riktigt stuprör, men inte heller långt därifrån. Det har ju gått bra hitills med låga skor med liksom djup ringning, men det har ju gått och blivit kallt. Det känns gammalt att stoppa ner jeansen i stövlarna, jag har försökt ha dem ovanpå snörkängor (alltså sådana stövletter som det finns mycket nu med snörning och klack)och tyckte inte att det blev riktigt snyggt, det är inte heller snyggt att ha stövletterna utanpå. Det blir knöligt om man försöker ta stövlar under, och mina ankelboots är dels för höga för att ha på jobbet, och dels blir det inte bra där heller oavsett om jag har jeansen nerstoppade eller utanpå. Samtidigt vill jag ha något med klack för att inte få ankben. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Skor till smala jeans?
  • greta2

Jag tycker det verkar vara många som har stövlar utanpå byxorna fortfarande. Det kan inte vara gammalt. Du är kanske mycket före istället...

• Meline

Visst är det många som har det, men folk har ju stoppat ner jeansen i stövlarna i flera år nu
    Plus att jag inte tycker att det är så fint

• greta2

Hoppas flera svarar för jag vet inte svaret på din fråga. Har samma problem. Jag tycker inget är snyggt i skoväg till byxor med smala ben.

• Xarxa

Stövlar är väl "rätt" nu till hösten? Även utanpå byxor?

• Vem där

Vad är ankben *tittar förvånat ned mot fötterna*

• Meline

Tarax, korta och knotiga ben. Jag får sådana i låga skor, men såklart får inte alla det

Jag tvivlar fortfarande på att det är rätt att ha dem utanpå byxorna, jag tror bara att det är en efterlevnad av gammalt mode, ungefär som att folk fortfarande bär canadian goose-jackor. Det måste väl finnas något nyare mode? Folk har haft byxorna nerstoppade i åtminstone två vintrar innan denna, det måste finnas något nytt?

• jenang

Ankelboots eller stövletter är hett i vinter.Men även stövlar,ja,utanpå byxorna gäller fortfarande.

Dessutom har Canadian Goose jackor aldrig varit mode

• Meline

jenang, Det verkade vara en väldig massa som tyckte att de var det iallafall.. Men jag håller med dig, modernt kändes det inte, och särskilt snyggt var det aldrig

Jo, jag vet att stövletter och ankelboots är "inne", men jag kan ju inte få dem att sitta snyggt till jeansen...vilka i-lands problem man har. Men jag får väl nöja mig med något halvsnyggt då. Tror att det får bli stövletter utan snörning som jag satsar på, typ boots.

Svar på tråden Skor till smala jeans?