• CeeJay

Vad är det för skillnad mellan "seans", "storseans" och "storseans med andekontakt" ?

Jag har spanat in programmet på harmoniexpo i helgen och ser flera olika "teman" ang seanser och blir lite fundersam:

Storseans med andekontakt

Storseans

Seans - andlig demonstration

Seans - medial rådgivning

Jag vill gå på en seans där man sitter flera stycken i ett rum och mediet får kontakt (förhoppningsvis) med andar och berättar lite saker och sen att det stämmer in på en nära anhörig som gått bort till någon i lokalen?

Kan också tänka mig att vara helt själv med ett medium och se om han/hon får kontakt med någon som vill säga mig någonting.

VILKEN av dessa föreläsningar ska jag då satsa på?

• Svar på tråden Vad är det för skillnad mellan "seans", "storseans" och "storseans med andekontakt" ?
  • Johan

Vilken som helst
    Seans innebär ande kontakt vad jag förstår. Har aldrig hört talas om det på annat sätt, allt det där är bara olika ord. Medial rådgivning går dock lite mer på djupet och ger råd och vägledningen med hjälp av nära och kära på andra sidan, kanske aura läsninen och tarot som verktyg.

Storseans definierar jag som över 30 pers, under 30 pers kallar jag det gruppseans och 1-2 personer sittning eller bara seans.

Hoppas de flesta håller med mig i definitionerna och ha så kul

/Johan
  • Johan

Vilken som helst
    Seans innebär ande kontakt vad jag förstår. Har aldrig hört talas om det på annat sätt, allt det där är bara olika ord. Medial rådgivning går dock lite mer på djupet och ger råd och vägledningen med hjälp av nära och kära på andra sidan, kanske aura läsninen och tarot som verktyg.

Storseans definierar jag som över 30 pers, under 30 pers kallar jag det gruppseans och 1-2 personer sittning eller bara seans.

Hoppas de flesta håller med mig i definitionerna och ha så kul

/Johan
  • Babyloove

Hej!
    Var in på din sida o såg att du bor här i Stockholm. Det ordnas storseanser här väldigt ofta.
    Gå in på ex: www.sanningssokarna.se eller www.ssf.webbsida.com
    så får du massa datum på storseanser. Alltså det du beskrev... att flera samlas och mediumet får kontakt med andar som kommer med meddelanden till endel i "publiken".

Själv så tycker jag inte att det är så jättespännande...kan vara lite långtråkigt men det kan vara bra att börja med om du aldrig har varit på nåt sånt.
    Annars rekomenderar jag en privat sittning. E vell det som du kallar medial rådgivning.
    Då är du ensam med mediumet och han/hon får kontakt med ex:andliga vägledare som ger dig budskap.
    Mediumet kan även förutspå vad som kommer hända i framtiden, Svara på frågor som du har mm.
    Kom ihåg att inget kan man förutspå till 100% utan det e ca 80% chans att det slår in. Det finns alltid saker som påverkar och med tanke på hur mycket som händer här i världen är det svårt att se nåt till 100%.

Mitt råd är att pröva på båda, det är ju 2 helt olika saker men för mig så ger mig en privat sittning mer.

Ha det bra! Ann-CAtrin

• CeeJay

Johan: Tack för ditt inlägg

Babyloove: Tack för ditt inlägg och länkarna

Jag har kommit fram till att jag ska gå på en privat sittning då det är specifika personer som jag VILL och hoppas få kontakt med. Nu när jag tänker efter så kan det ju bli så att ingen "kontaktar" just mig på en storseans..

• Babyloove

Hej!
    Ja, det e ganska liten risk att just en själv blir kontaktad eftersom det är så många på en storseans. Oftast hinner mediumet med ca 5 personer beroende på hur lång seansen är.
    Lycka till med privat sittnigen!
    Ann-Catrin

Svar på tråden Vad är det för skillnad mellan "seans", "storseans" och "storseans med andekontakt" ?