• pr73

Bäst ögonskugga?

Vad använder ni för ögönskugga? Själv har jag fastnat i Isadoras eftersom de oftast har bra färger, de håller bra och har fin lyster. Men det finns säkert andra märken som är lika bra eller bättre.
    Har ni några tips, tänkte testa nåt nytt nästa gång?

• Svar på tråden Bäst ögonskugga?
  • familjenschmidt

make up store....

• flowergirl

yves saint laurent , chanel, estee lauder

• Lindisen1

Själv har jag alltid använt dyra märken, men tack vara min kära vän Aiwendil här, så har jag börjat testa Isadoras - och faktiskt upptäckt att de är hur bra som helst!
    Dessutom har de rätt många nyanser att välja på, och för de som liksom jag älskar glitter, så har de även fått några ganska nya som är jättefina och glittriga!
    Annars så älskar jag också Make up stores, Face, Chanel, Dior, Clinique, Versace, osv.
    Smink är ju sååå kul!

• vårsol

Jag har upptäckt att den ögonskugga som slår de flesta i hållfasthet inte alls är av ett dyrt flashigt märke utan hms egna ögonskugga. Man köper dem en och en i små plastförpackningar och de kostar ca 20 kronor styck och sitter som berget. Jag sminkar mig med den på morgonen och makeupen sitter perfekt ända tills det är dags att ta bort den på kvällen!

• mamma30

Diors makeup älskar jag.

• Poena

Jag har provat både billiga och dyra ögonskuggor, H&M, IsaDora, Elizabeth Arden, Dior m.fl och har inte märkt någon större skillnad.

De flesta makupartister o likn brukar säga det också, just ögonskuggor kan man hellre köpa billiga av och fler, så får man mer att välja mellan och mer variation

• Kajsan

Jag har alltis använt IsaDoras och MaxFactors ögonskuggor.
    Men Lancomes slår dem med hästlängder har jag upptäckt.
    Det är mycket mer pigment i dem och det märks verkligen.

• Zun

Tipsar om att använda sk primer i stället för vanlig ansiktskräm på ögonlocket innan man lägger på skugga så sitter den superbra!

• Finta

Jag tycker MAC har jättebra ögonskuggor! Köper nästan allt smink av dem!

• Lossan

Jag tycker att MaxFactors ögonskuggor är jättebra!

• jummie

har testat allt från super billigt till jättedyrt..o fastnat för Make Up Stores...sitter som klister o så många olika färger att välja bland!

• Ead

Jag har provat många! Jag tycker Oriflames CbO är bäst. De sitter hela dagen och rasar inte ned som en del andra gör. Dessutom så är den ganska tålig om man skulle råka tappa den i handfatet! Kanon!

• musli

Älskar M.A.C. prylarna men sen man flyttade från civilisationen till jämtländska urskogen så går ju för sjutton inte det att få tag i!!!!!!!!
    Vad göra...?

• marina7712

Jag slår ett slag för oriflame, det mesta i deras sortiment är kanonbra!!! Har både matta och glittriga ögonskuggor i alla möjliga färger så det är bara att välja och vraka...

• AnnaGabrielle

Definitivt Make Up Store!
    Värt varenda krona, alla produkter utom mascaran.

• pr73

Tack för alla tips! Jag skulle vilja testa alla men det går ju inte så jag tänkte testa Make up Store, jag vet att de har mycket fina färger i alla fall!

• annca

Har också fastnat för IsaDora, just för att detas fyrfärgskakor passar mig så bra - använder oftast mer än en färg åt gången...

• meya

De flesta skuggor sitter ju ungefär likadant, bara du har en bra grund så... Pudra under så sitter skuggan som bara den!

• amathea

IsaDoras!!
    Älskar dom!
    Är kanon!

Svar på tråden Bäst ögonskugga?