• bettyboopen

"Pysselmaterial" på Ullared?

Det här kanske inte direkt passar i denna kategori, men jag visste inte var jag skulle lägga den

Har tänkt köpa en del pysselmaterial för egna julkort, scrapbooking m.m.......... ska lägga en order hos Panduro tänkte jag!
    Men så kom jag på att jag nog antagligen ska åka till Ullared snart, därför blir min fråga om någon av er vet ifall de har sådana grejer där!?!?!?!?
    Blir väl lite billigare där kan jag tänka mig

• Svar på tråden "Pysselmaterial" på Ullared?
  • Mingo

Det är säkert olika.....dom har ju inte ett speciellt sortiment....men det är nog inte så troligt att dom har det. Typ creppapper, flörtkulor och sån´t tror jag man kan hitta där....men som sagt det är nog väldigt olika.

Jag ska dit om 2 veckor

• Linda1976

Njae..... sist jagvar där så såg jag inget sånt, men nu är det ju lite närmare jul så kanske.... De har ju en större pappersavdelning nu så kolla där!

• bettyboopen

Tack så jättemycket för snabba svar

La en beställning hos Panduro nu, så kollar jag på Ullared vad de har!
    Finns inget där får jag göra en beställning till

• Poena

Vad beställde du bettybopen? *nyfiken*

Sitter här själv med lite ångest eftersom jag inte kan bestämma mig om jag ska ha lack + stämpel till lacksigill eller ej... Tycker ni paket i brunt omslagspapper + lacksigill är snyggare än "modernt" papper + snöre eller ej ?

• norgesessan

jag tycker det är jättefint.....vet inte om barn tycker likadant, men jag älskar brunt papper..jag har aldrig anvent lack, det är svenskt, jag är norsk...

• bettyboopen

Poena....... stilla din nyfikenhet, jag ska berätta

Beställde:
    *Materialsats till egna julkort, heter "Julkort Trend" och finns på sida 28 i katalogen
    *Materialsats "änglar med trådvingar" på sida 15
    *Lite olika stämplar
    *Olika papper till jul/födelsedagskort, samt olika dekorationer till dem

Jag tycker det är fint med lacksigill på paketen!
    I julkortssatsen ingår det en guldfärgad lackstång och "god jul"sigill......
    Julklapparna här blir i lite olika varianter en del, som du säger; i "traditionellt" utförande och andra lite mer "moderna"........
    Omväxling förnöjer ju säger de

Hoppas du snart bestämt dig så du slipper "ångesten".....fniss fniss!!!

• Poena

*hi hi* nu är min nyfikenhet stillad

Det blev inga lackstänger för mig av besparingsskäl Köpte istället presentsnöre som är lite bredare, det blev mer ekonomiskt!

För mig blev det;

*Glasstjärnor att hänga i fönstret (s 81)
    *Material till arrangemanget på sid 66 (grankon, guldsnöre m.m)
    *"Pärlfrost"-kulor till granen (s 59)
    *Dekorfigurer till mitt kommande scrap-album (s111)
    och presentsnöret då.

• bettyboopen

Ååhh... vilka fina saker du köpt
    En del av dem har jag oxå tittat på...........men jag ska kolla vad som finns på Ullared innan jag köper mer!

• My 2

Ring till deras information och fråga - de är alltid hjälpsamma.
    /my

• yohanna

När jag var på ullared i måndags letade jag efter olika scrapp grejjor. tyvärr är sortimentet just på ullared tunnt. visst har de papper och pennor, men inget syrafritt.

• Mingo

Yohanna - Hur var det med vinterkläder för barn när du var där. Jag brukar åka dit i slutet på november och då brukar det vara lite tunt.

• yohanna

för det första så var det ASmycket folk.
    vinterkläder överhuvudtaget såg tunnt ut. dock lite bättre på barn avdelningen än vuxen.

• My 2

*smyger in*

Måste bara få säga en sak, *tar på polismössan*, Ullared är en ort - alltså sker något "i" Ullared, Ge-Kås heter affären som de flesta ska till när de säger "Ullared" och man kan handla "på" Ge-Kås. *tar av polismössan*.

*ler generat och smyger ut igen*

• Mingo

Jag tror dom flesta vet det men av någon anledning säger många Ullared istället flr Ge-Kås, men jag håller med dig om att det är lite konstigt.

Svar på tråden "Pysselmaterial" på Ullared?