• Tvåbarnsmamma79

Snälla svara!?Kan man känna förvärkar enbart i ena ljumsken/sidan?

Hejsan!
    Är gravid i vecka 39(38+0)och har i några dagar haft som molande/mensvärk i ljumsken/nedre delen av magen,som även går ut lite i ryggen o låret ibland.Men det är bara i ena ljumsken,även fast det växlar mellan den högra o vänstra ljumsken...Värken sitter alltså inte i på bägge sidorna samtidigt?Kan det ändå vara förvärkar?Bebisen har sjunkit ner,och är fixerad nu,så vad tror ni?
    Har enligt "egna" beräkningar(och sista mensen)bf den 2 november,och enligt ul den 19 november...

Tack på förhand!

//Sandra v.39

• Svar på tråden Snälla svara!?Kan man känna förvärkar enbart i ena ljumsken/sidan?
  • fian82

När det är dags så vet du det.. Värkarna blir av en helt annan kaliber..
    Kramar fia

• BaraPyssel

Jag har oxå ont i ena ljumsken, höger sida??????

• sasse s

Jag har lite ont i högersida i nedre delen av magen... Men tror inte det är förvärkar det inte...

• Nr3påG

Jag säger som fian82, när det är dax så vet man helt säkert att det är dax:) Jag har kraftiga förvärkar stora delar av dagarna nu (v.36), dom gör ont och känns som kraftig mensvärk nere i magen, korsryggen och ner i benen men det är bara livmoderns sätt att "träna sig". När jag har fått dom riktiga värkarna som talar om att det är dax, så har jag blivit dubbelvikt, kallsvettig och inte kunnat gå, mer än imellan värkarna.

• Margot

Har också ont i ena ljumsken, men oftast så är det bebis som ligger och trycker något väldigt åt det hållet, det är INTE bekvämt, måste säga att jag gillar förvärkarna bättre, de gör ju inte ont hela tiden iaf...

• Tvåbarnsmamma79

Ok,tack för era svar! Nu känns det bättre,så det är nog som du Margot säger,att det är bebis-bus som ligger o trycker.Men ont gör det*hua*Kram på er!

• Hedvig74

Min bm sa att det är väldigt vanligt att förvärkar bara sitter i en sida. Min egen slutsats av det är att det har att göra med hur barnet ligger.

• bullmamma

Sicken hemska Bm du hade, jag hade en likadan när jag fick min tredje, fast henne anmälde vi och hon fick tydligen en prick.

Och vad jag vet nu så jobbar hon fortfarande kvar på förlossningen i borås, så det blir att föda i varberg för min del, för att slippa stöta på henne igen.

Svar på tråden Snälla svara!?Kan man känna förvärkar enbart i ena ljumsken/sidan?