• Maijlo

Vad kan man klä ut sig till på Halloweenfesten?

Hej!
    Jag vill gärna ha roliga och kreativa tips till Halloweenmaskeraden! Gör gärna en lista!

• Svar på tråden Vad kan man klä ut sig till på Halloweenfesten?
  • Eimma

Min dotter skall vara häxa.

Hon har en svart kjol med spindlar och spindelnät på sig. en svart top, en häxhatt, örhängen med spindelnät o spindel, svart nagellack och jag skall måla henne i ansiktet. vitt i ansiktet och svart runt ögonen och svarta läppar.

hon skall på spökdisco ikväll och är jätteuppspelt för det.

• Eimma

Häxa

Vampyr

Troll

Ufo

Döden/Liemannen

Djävul

Spöke - lakan o färg

Mumie - gasbinda

Frankensteins monster - måla ärr i ansiktet som att det är hopsytt, platåskor osv

zombie

• LeWi

Vi vann "best dressed" det året vi klädde ut oss till dött brudpar
    Makne i kostym med vissnad blomma i knapphålet - jag i brudklänning, slöja och med vissnad bukett.
    Lägg till sminkning och en hel del blod :-P

Fick tredje plats det året vi var spindel och fluga -
    Jag köpte två tajta svarta polotröjor och sydde på extra armar (stoppade tygkorvar med en söm som led mitt på och så en fiskelina från den egna armen vid armbåge och handled så de rörde sig koordinerat - blev astufft!)
    Fyra extra till sindeln och två extra till flugan.
    Gjorde vingar av ståstråd och svart tyll samt ögon av stora teklämmor (klippte bort handtaget med bultsax)

Ett annat år var jag misshandlad hemmafru i neglige, morgonrock, tofflor och rullar i håret och maken hade sketna byxor, nätbrynja och en kniv i ryggen (båda stendöda såklart! började bli bra på att sminka läskigt) :-P

Jisses va skoj vi har haft på halloween

• Maijlo
    Låter jättekul LeWi! Jag älskar maskerader! Hittills har jag tänkt på flourtant. Jag har varit troll, catwomen och hondjävul. Min syster var lik en gång och det var riktigt lyckat. Min man har varit varulv, hulken och IT.
Svar på tråden Vad kan man klä ut sig till på Halloweenfesten?