• Mammatilltretroll

Ni som tog lavemang innan förlossningen...

Ni som tog lavemang innan förlossningen..

Gjorde ni det på sjukhuset eller redan hemma innan ni åkte in?
    Vilken typ av lavemang ska man ta?
    Tömde det hela tarmen eller kom det ut bajs ändå under förlossningen?

Jag vet att alla säger att det är det sista man tänker på när man ligger där.. Men jag ahr lite bajsfobi löjlig som jag är... och vill göra det jag kan för att förhindra att det händer.. Flört

*~Mejas Mamma~*
  • Svar på tråden Ni som tog lavemang innan förlossningen...
  • MammaMariaH

gjorde det ine på förlossningen båda gånger..är vatten dom körr in sen får man springa på toa..tror jag fått ut allt båda gånger

Felix & Ludwig är mina Prinsar....
  • Tissa

Jag fick det på sjukhuset. Vet inte vad det finns för olika sorter men jag fick en slang uppstucken som sprutade in vatten så fick jag själv säga stopp när jag tyckte att det kändes "fullt" ( låter lite otrevligt men var inte så farligt).
    Oj, vad skönt det var, kan jag säga.. Kändes som om jag tömde hela magen på inälvor och allt.. Kom inget under förlossningen iaf....

• LillaMy1984

Fick lavemang innan eftersom jag fått totalförstoppning som dom inte tänkte få bukt med...
    Men föjande kväll var jag inne tillbaka. Man sa komma ihåg dock att lavemang sätter oftast igång förlossningen

• magnuros

Jag tog inte lavemang när dottern föddes o ja - jag gjorde "nr2" på förlossnings"britsen" - inte så kul... Fick lavemang på sjukhuset denna gången o 2,5 dl lavemang är mkt vätska i tarmen men det kom inget under förlossningen iallafall - lite luft dock...

• Dalwhinnie

Hej!!

Jag fick inget (bad inte om heller, för min förlossning så fort), lavemang innan.
    Och jag kan säga att jag var jättenojig vid varje krystning, att jag skulle bajja, fånigt men sant, hade lite svårt att släppa tanken eftersom jag visste att jag inte varit på toa på ett par dagar...
    Men det gick bra, det hände ingen olycka!

• Tequeida86

jag fick lavemang på sjukhuset.Klyx hette det,funkade jätte bra,släppte lite av min fobi om att det skulle komma under förlossningen,var helt säker på att det kom under förlossningen men det gjorde det tydligen inte...

• smurfis75

Fick lavemang med första men inte med andra och ärligt talat har ingen aning om det kom nåt eller ej vid någon av gångerna och  inte bryr mig inte heller, det är inget man tänker på.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • JeanneDArc

Tog lavemang på förlossningen, fast har ingen aning om det kom något iaf.

Svar på tråden Ni som tog lavemang innan förlossningen...