• Danbala

    Root Beer - gott, eller?

    Själv hatade jag det först, sedan (helt plötsligt) blev jag galen i det (och beroende).

    (Detta var då jag bodde ett år i USA, i Sverige konfronteras man ju alldeles för sällan med root beer. )

    (För alla som aldrig smakat: Det är en läskeblaskig dryck, mörkbrun, med, enligt min åsikt, en smak liknande tuggummit Jenka (vilket beror på Sarsaparill) och något annat oidentifierbart...)


    [...fnord...]
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Root Beer - gott, eller?
  • LeWi

    Maken gillar det men jag klarar liksom nte av en dricka med samma smak som bamsetandkräm...

    Vad sjutton är sarsaparill?? trodde det bara var något som smurfarna hade hittat på!

  • Danbala
    LeWi skrev 2006-10-27 11:34:40 följande:
    Maken gillar det men jag klarar liksom nte av en dricka med samma smak som bamsetandkräm...Vad sjutton är sarsaparill?? trodde det bara var något som smurfarna hade hittat på!
    Ja, visst är det så man tänker först?

    Det är en rot av något slag, har jag för mig.

    Detta säger f.ö. Wikipedia om Root Beer:
    "Root Beer är en läskedryck med smak av sarsaparilla (Smilax officinalis), som för övrigt använts som smaksättning i tandkrämen röd Tättintill, samt Jenka tuggummi."
    [...fnord...]
  • Duckan74

    Tycker det är sådär, en udda smak som jag inte kan bestämma mig för om jag gillar eller inte.

  • Danbala
    Duckan74 skrev 2006-10-27 11:38:50 följande:
    Tycker det är sådär, en udda smak som jag inte kan bestämma mig för om jag gillar eller inte.
    Nej men! Det finns inget sådant svarsalternativ, alltså kan man inte tycka så...

    (Du är nog den första jag träffat på som tyckt så - alla andra har varit hata eller älska )
    [...fnord...]
  • luvliness

    Ja usch ackligt! Smakar tandkram tycker jag...Det finns ju jelly belly's i root beer flavour, var tvungen o spotta ut nar jag smakade!

  • Danbala

    Vi som gillar det är verkligen i minoritet!

    Bra det - mer kvar åt oss! Räcka ut tungan


    [...fnord...]
  • siamesen

    mumselimums!!

    speciellt nâr man hâller det ôver vaniljglass

Svar på tråden Root Beer - gott, eller?