• Janet78

Slempropp gått - ringa förlossning?

Va till min BM i onsdags, 1 dag efter BF. Hon kände då efter om jag hade öppnat mig något, hon fick in 1 finger , men hon pressade in 2 för att de kanske skulle komma igång då sa hon. Efter de så ha de kommit små slem grejor, men idag kom den riktiga slemproppen! Urk! Den va äcklig... Ha fått vare på toa å gjort nr 2 några gånger, min mamma tjatar att jag ska ringa till förlossningen. Men jag tycker att de e lugnt.
    Ska man ringa in? Ska tillägga att vi har 10 mil till förlossningen & bor i ovädret!

• Svar på tråden Slempropp gått - ringa förlossning?
  • mitthjärta

Tycker som din mamma - RING :) lycka till!!!

• vicnia

Jag skulle nog vänta tills värkarna kom igång först. Slemproppen behöver inte betyda att det är dags. Men känner du att du vill prata med någon är det bara att ringa. De sa till mig förut att det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite!

• campovejo

Jag tycker att du ska vänta en stund till tills värkarna eller vattnet går

• Janet78

Precis vad jag sa till hon! :) Eftersom de e mitt första barn så tar de säkert längre tid, och så vill jag vara hemma så länge som möjligt.

• mitthjärta

Va inte så säker på att det tar tid bara för att du är försföderska :) Det gjorde det inte för mig *s*

• Oggy

Ring!
    Jag var 10 mil från förlossningen när jag fick värkar. Jag åkte på en gång jag var öppen 6 cm när jag kom in på en timme. Värkarna kom varannnan minut sista 10 minutrarna. Jag tackar min svärmor som tjatade på mig att åka in och min son låg dessutom i säte.

• zena

slemproppen kan ju gå en vecka innan själv förlossningen sätter igång, men känner du att du vill tala med någon så kan du ringa.
    Lycka till :)

• Spindelskratt

Är du osäker så ringer du självklart
    Annars hade jag väntat tills vattnet går eller tills värkarna sätter igång.

Känner du någon som bor närmre sjukhuset så packa väskan o res dit om du kan. 10 mil i oväder är ju inget skoj direkt.

Lycka till!

• Janet78

Ha ringt min BM nu, hon sa att de kan ta 2 dagar innan de händer nå mer. Fick hennes mobil nr om de händer nå mer så fick jag komma så skulle hon känna på mig. Skönt å ha en så kanon BM!

• Fraganzia

Slemproppen gick 2 veckor innan värkarna satte igång, vid båda mina förra graviditeter..så det är tyvärr inget säkert tecken på att det är på G. Bäst att vänta på att värkarna sätter igång.

• överbandsfürern

vänta tills värkarna har kommit igång iaf.. min slemmis lossnade på lördan och ja fick påjken på torsdagen... så det kan nog dröj. tyvärr är det ingen garanti att det kanv a igång..

håler alla tummar för att du ska få lite ont snart

Bulldegsmage...klar för jäsning
Svar på tråden Slempropp gått - ringa förlossning?