• Bettangarbo

Barnhörna i köket eller sovrummet? Tips och smakråd tack!

(Om ni inte orkar läsa romanen nedan går det bra med att bara svara på frågan såklart! )

Vi bor i lägenhet nu, en tvåa men jag är sedan studentåren bra på smarta lösningar utan att det känns compact living så vi har faktiskt ganska luftigt.. Sonen har inget eget rum (han är snart 8 månader, flyttar om ca 1 år till större) men jag vill göra en fin hörna till honom..

Eller rättare sagt, jag HAR en hörna - men den flyttar runt och nu ska vi borra lite hyllor och grejor så det är dags att bestämma sig!

Möblerna han har än är litet bord med två stolar och en tallrikshylla för några av sina böcker samt olika boxar i trä och "korg" för leksaker (kistmodell på några). Har även dessa www.ikea.com/PIAimages/62572_PE169479_S4.jpg från ikea som sambon promt vill han ska ha vid hörnan.. Tänkte måla ramarna vita. Hur sätter jag upp dem snyggast, på rad?

Har sytt stolsdynor av skummgummi och klätt med mörkblått tyg med stjärnor från Lexington, hans spjälskydd är i samma tyg och stilmässigt passar det nog bäst i sovrummet - men det kanske är roligare med en hörna i köket? I köket har vi noguatfärgade väggar, resten är vitt och ek så det passar nog där.

Vad tror ni, vilket rum blir bäst?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Barnhörna i köket eller sovrummet? Tips och smakråd tack!
  • Bettangarbo

( Glömde säga att jag inte förväntar mig att han ska ha så mycket användning för hörnan ännu, det är mer så att han står och håller i bordet och så tänkte jag att han skulle få välja godnattbok när tallrikshyllan kommer upp )

• Thursday

Vad ska den vara till? Ska han kunna sitta där och leka (är han inte lite liten för det?) eller är det bara "förvaring"?

För om man ska sitta i hörnan och leka är det kanske trevligast att ha den i köket? Vill man å andra sidan kunna gömma undan sånt, om man får gäster t.ex., så är väl sovrummet bättre?

• Morsan33

Håller med Idispidis där, sovrummet är bäst.