JULKLAPP? till 1-åring?!
Som frågan lyder, vad köper man i julklapp/födelsedagspresent till en ettåring? (Behöver inte bara vara leksaker, men inget slit-å-släng, utan något BRA) HJÄLP!
Som frågan lyder, vad köper man i julklapp/födelsedagspresent till en ettåring? (Behöver inte bara vara leksaker, men inget slit-å-släng, utan något BRA) HJÄLP!
Bobbycar!
Något redigt ordentligt som håller i många år.
Eller varför inte Skattkammareböcker eller andra böcker?
Eller varför inte en byrå/garderbo/stor säng?
jag rekomenderar ficher price "lek och lär" stol den är från ca 1år till 3 år! alicia är 20 mån och har älskat sin från sin 1årsdag! ett stor + är också att den är kul såpass länge!
den sjunger sånger, räknar och har tillochmed alfabetet!
Har en pojke som är ett. Han har precis börjat intressera sig för böcker. Tjocka, plastade blad som inte går att bita sönder så lätt. Pekbok alltså!
Böcker med rim och ramsor att leka med barnet!
Böcker med sånger och en cd till
Starta en fond till barnet! Sätt in 100 kr eller vad du vill. Fortsätt med det varje födelsedag o julklapp och ge honom/henne på 18-årsdagen. Det blir ,ycket pengar! Suveränt till körkort, flyttsaker, resa etc.
Så gjorde min mormor. Trist när hon kom dragandes med en bankbok varje år. Men sedan när alla leksaker var "trista", kläderna för småp för länge sedan var det den bästa present jag någonsin fått. Och leksaker fick jag så jag klarade mig ändå av andra personer.
Axel var 10 månader sin första jul och han fick mycket kläder och några leksaker, men vi hade sagt att hellre kläder och presentkort på tex skor eller så än massvis med leksaker, han tyckte ändå att paketsnörena var roligast.
På 1 års dagen fick han en bobbycar, en sandlåda, barnmöbler till sitt rum, lite kläder och en del leksaker.
Vi har precis ärvt en leksaksspis till vår tjej, den
är väldigt poppis att stå och hålla på med ...sysselsätter
henne lååånga stunder
Så vi tänkte köpa en servis i julklapp...med lite kannor,
muggar, tallrikar och sånt
Gunghäst eller hopphäst kanske
Bobbycar fick våran son o den sitter han ofta på.
Lära-gå stol används mycket även av vår 2 åring.
Böcker med lite text.
Boll gillade min son, mjukplast som man kan ha inne.
Lekbord i trä med klossar och banka grejjor.
Just nu är det dock bara bilar och olika elefanter som gäller för våran 2 åring
Våran son fick förresten en grej som han tyckte va jätte kul. Man släpper ner boll uppifrån, trycker på en spak o bollen åker ner på en bana o ut där nere, spelar samtidigt oxå.
Låter kanske lite förvirrat men tror den går att köpa på maxi eller liknande.
Vår äldste pojkes första juklapp var en stor boll.
Böcker med olika sagor i är kanon.
Bobbycar.
Pulka om man bor i snösäkert område.
Träklossar
Bultbräda
Stora djur i plast eller trä
Leksakssspis och/eller leksaksservis
Bobbycar köper vi! KANON! Något mer???
Vår son är en sån som nästan har allt (jo han är bortskämd) och nu till jul så kändes det jätte svårt att hitta på nåt, nåra mer lekasaker behöver han verkligen inte, inte heller kläder.
Däremot så har han börjat intressera sig för musik så då fick jag idén att köpa en billigare cd-spelare och sen lite barnskivor.
Tycker det blir en jätte bra julklapp som räcker i många år :)