• Klaar

funneling va betyder det?

jag är gravid i v 32 och ssk pga hotande förtidsbörd. hade samma med sonen men tappen påverkades inte såhär mycket och så tidigt. bebis e fixerad och ej ruckbar, cervix är mjuk, öppen för fingret och 19 mm lång (eller ja kort) i journalen stod det även funneling men det vet jag inte vad det betyder, vet nån av er?

• Svar på tråden funneling va betyder det?
  • lilllinda

Hahaha googlade och hittade detta, tror inte att det är det de menade när de skrev funneling i din journal...

Funneling, is a term for the act of using a large funnel, or beer bong, to rapidly consume a large amount of beer, or similar alcoholic beverage, as a sort of drinking game. The inherent challenge is to swallow the rapid flow of beer without spilling it. It is a popular pastime on college and university campuses and among young people all over the world.

From Wikipedia, the free encyclopedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Funneling

En funnel är iaf en tratt så det kanske har något med en tratt eller trattliknande sak att göra..
    du får säkert korrekt svar snart.

• TorpSara

Det står i min med. Min BM var mycket förbryllad, men eftersom den inte fanns/inte var påverkad så fäste vi oss inte nämnvärt...

• Klaar

jag hittade det själv. googlade och hittade "cervix öppning av inre modermunnen (funneling)"

Svar på tråden funneling va betyder det?