• Cakar

Kan man heta Agaton?

Vi har lång tid på oss än så länge (ca22v) Men vi har kört fast... Min käre make tycker att en grabb kan heta Agaton... Klart han kan men vi heter Cakar [sakar] jag tror då att många kommer tänka på en detektiv..Agaton Sax!
    Mina förslag är: (inte många men)

Hampus Yulia
    Sebastian Zaga
    Max Nicholina

Men Jonas säger att det ÄR en Agaton som sparkar mig...
    Hjälp! Han kan väl aldrig mena allvar. Ge mig stöd, råd, förslag
    Lena

• Svar på tråden Kan man heta Agaton?
  • Rockis

Måste nog hålla med dig. Finns nog (tyvärr) en risk för att bli Agaton Sax. Dina namnförslag var fina tycker jag.

• Tin o Trolls mamma

Iiikk, jag som avskydde (och avskyr) Agaton Sax. Bara därför tycker jag att namnet är hemskt! Sorry..

Yulia och Zaga gillar jag även om jag föredrar Saga.

Hampus är gulligt!

Ekorren.

• Tindrande

har aldrig hört talas om Agaton Sax....jag tyckte Agaton var riktigt mysigt namn

• Tin o Trolls mamma

Tindrande! Hur ung är du egentligen!

Ekorren.

• Pappa05

Agaton e fult,tycker jag tänker åxå på agaton sax,,,Julia e fint med rätt stavning..samma med Saga ser väldigt krystat ut med andra stavningar...det är min personliga åsikt,all e ju olika!

• Tin o Trolls mamma

Ok, helt plötsligt känner jag mig uråldrig med mina 27 år! Agaton Sax gick som barnprogram när jag var liten.

Ekorren.

• Tindrande

hm....ja, min sambo vet också vem det är, och han är 24...hm....antagligen bara jag som missat det

• Cakar

Jag känner mig ännu äldre med mina 31!!! Anledningen till en anorlunda stavning har med det att göra att vi inte e helt svenska och väger in våra ursprungsländers stavningar... Men jag förstår att det kan se konstigt ut för er. Alla e vi som sagt olika.

• orlando

jag maste saga att jag tycker att Agathon ar coolt! Och tillhor utan tvekan min favorit bland dina namnforslag.

Visst att man kan tanka pa Agaton. Sax men det oavsett efternamn.
    Dessutom. kommande generation lar knappast kanna till den figuren iallafall.

• Tin o Trolls mamma

Cakar: Aha, då förstår jag.. Fast jag tycker i alla fall att det är finast med Saga.

Tindrande: Phuu! Skönt att höra! *pustar ut*

Ekorren.

• kanelia

Agaton.. hmm tycker det är lite gulligt.
    Själv har jag haft Sigvard och Gorm som namnförslag om jag får en son, men alla bara skrattar åt mig när jag säger det..

• Tin o Trolls mamma

Kanelia: Sigvard är fint!

Ekorren.

• Baby82

Tindrande

Du är inte ensam, jag vet inte heller vem agaton sax är och jag är oxå 22.

• Cakar

Kanelia: Jag gillar oxå Sigvard det är lite ståtlig tyngd i det namnet
    Synd att det är så många som inte vet vem Agaton Sax är.
    Eller att "Orlando" inte tror att kommande generationer kommer veta vem han är... Trist tanke... Nå, ja den som lever får se.

• Gravilda

Tycker Agaton är lite "fulsnyggt" sådär. Men egentligen ganska coolt när jag smakar på det Och visst... Min första tanke är också Agaton Sax, men det är ju VÅR generation (vet ju inte hur gammal du är men redan de som är lite yngre här på fl har inte hört talas om Sax). Och ditt barns kompisar kommer med största sannorlikhet inte att känna till honom.

Som du säger... Det är länge kvar innan ni ska ha bestämt er och jag tycker inte du ska förkasta din mans förslag ännu. När bäbisen väl tittar ut väl tittar ut kanske namnet är självklart. Det lär ge sig

• starless

Kanelia, Sigvard är ju suveränt! Själv gillar jag Kaj, men blir också utskrattad.

Svar på tråden Kan man heta Agaton?