Kan man gå på SPA när man är gravid
Jag undrar om det är någon som vet vad man ska undvika för behandlingar när man ska åka på SPA och är gravid??
Finns det några risker??
Jag undrar om det är någon som vet vad man ska undvika för behandlingar när man ska åka på SPA och är gravid??
Finns det några risker??
Jag hade tänkt att gå på SPA med min svägerska. På nästan alla deras behandlingar stod det att de inte rekommenderades innan den 12:e graviditets veckan eller något sånt. Jag som var så sugen på ansiktsbehandndling..
djupgående ryggmassage och bubbelpool sent i grav bör man undvika annars kommer jag inte på nått som skulle kunna vara skadligt eller risktagande
Ja, man skall undvika massage vet jag. Men det där vet ju de som jobbar där!
Du kan ju säkerligen njuta av ett skönt aromabad eller likn. även om du inte kan masseras, finns ju massvis med lyxiga beh. på Spa!! Fotbehandling kanske, mmm, vad skönt!
Ha det så skönt!
skulle man inte kunna göra en ansiktsbehandling eller fotbeh. alltså? Jag är tidigt i grav. Var kan jag hitta info om detta tro?
Jag var på ansiktsbehandling igår ( e i v14+5) Och jag kunde göra allt utom strömbehandling
Men ring till dom och fråga vad som igår i behandlingarna
Nej jag har hört att man inte ska göra fotbehandlig TIDIGT i graviditeten..
Japp det ska jag göra får väl luska ut vilket ställe vi ska till ska nämligen bli bjuden av syrran hon har bokat det som överraskning till mig o hon har ingen aning om att jag är gravid har inte tänkt säga nåt ännu..
Men jag är ju tidigt i graviditeten.Är det missfall det finns ökad risk för eller vad är det som är skadligt??
Varför skulle man inte kunna få fotbehandling ??
Jag var på spa förra veckan och badade både bubbelpool och fick fotbehandling och jag är i v. 8.
Jag är uppriktigt nyfiken var informationen kommer från att man inte kan njuta av sköna behandlingar när man är gravid.
Jag undrar också. Jag har ett presenkort på en ansiktsbehandling. Är nu i v. 7. Tänkte vänta till vecka 13-14 strax innan jul. Skall också ringa och fråga.
Jag blev överraskad av min prins med en spabehandling när jag var i v 28. Fick lerinpackning på hela kroppen, ansiktsbehandling, kroppsskrubb o till sist massage. Sambon hade sagt vid bokningen att jag var gravid så det verkar inte vara någon fara att göra dessa saker iaf. O gudomligt skönt var det!!
Jag tror en del undviker massage före 12e veckan för om det skulle bli missfall så vill man inte känna sig ansvarig för det. Jag ser däremot ingen anledning till att undvika ansikts- eller fotmassage. Jag ska åka på spa nästa vecka och då är jag i v 11.
Har för mig att det har att göra med att massage kan verka "utdrivande". Att det på nåt vis kan orsaka TIDIGA missfall. Men som sagt jag har ingen grund för detta mer än att vad det är vad de sagt till mig på SPA, vänner och andra bekanta...
Bubbelbadet är ju även en "bakteriehärd" för underlivet, när många badar i det, och det alltså kan komam in bakterier den vägen och göra skada för den lill* som bor där inne...
Har varit i kontakt med Spa:t jag ska till. De sa att det var ok med fotbeh. och ansiktsbeh. men att jag ska hoppa över massage och bad.