• Éowyn

Godisråtta!

Är ni fler därute som bara inte kan få nog av godis och annat sött nu? Är i v. 35. Tidigare i graviditeten var jag inte alls sugen, men de senaste veckorna är fyllda av choklad och annat smarrigt!

• Svar på tråden Godisråtta!
  • MyDream

Jag känner igen mig. Har ätit mindre godis än vanligt under min graviditet, fram tills nu... Är i vecka 36 och är sugen på godis och choklad mest hela tiden.

• sanna53

Jag skulle kunna äta upp en hel kiosk! Drömmer och fantiserar om godis och bakelser morgon, middag,kväll! Tycker att det är ganska jobbigt faktiskt, vill inte socker-chocka grodan som är 31 veckor nu =)

• Meisje

usch ja..har aldrig varit så där xtremt mkt för godis utan ätit på helgen bara..Nu är det de första jag tänker på på morgonen.. Skulle helst vilja äta bullar te frukost!!

• Robyn

Önskar jag oxå kunde äta en massa godis. Tyvärr ligger mitt socker alldeles för högt så här blir det bara fullkorn, vatten och broccoli.

• Juli1

Är åxå såååå sockersugen. Tänker på godis dygnet runt.
    Mitt sockervärde hos bm har legat på 4.5 varje ggn, men min bm har sagt att jag måste vara försiktig med socker så inte bebben lägger på sig för mkt hull mot slutet-risk för stor bebbe annars.

v. 37+2

• Éowyn

är det så att barnet blir större om man äter socker?

• MangaMandy

oooo jag har hittat min plats..... jag har aldrig i mitt liv tyckt om choklad men nu i v.34 kan jag inte få nog! Men det får man ju sota för oxå... fet som en kossa!

• SoRaC

Jag äter mycket mer godis och sötsaker nu än vad jag gjorde förut. Jag kan äta hur mycket som helst känns det som, men jag försöker begränsa mig till att bara äta på helgen, lördagsgodis!

• Duckan74

Jag har ätit godis under hela tiden, v 31 nu, tror att det nåt av mina kilon är pga det. Kan inte sluta heller!

• bulen

Jag blev bara äcklad av godis i början av graviditeten.. Men nu är det heelt tvärt om. Jag har inget stop!! Godis, bakelser, kakor.. mmmmm! Är i vecka 36 nu..

• Stumpegrisen

Ar ocksa fast i godis, glass och kak-trasket... konstigt nog har jag bara lagt pa mig 8 kg (v.37), men det ar val for att jag hela tiden tranat och promenerat som en tok. Kroppen har val behovt den extra energin.
    Gillar inte nar folk sager att man ska ata for tva coh unna sig nar man ar gravid (vill inte ga upp mer an nodvandigt!), men det ar bra skont att ha Lill-Grodan att skylla pa nar man kvall efter kvall vill ha sott!
    Vad ska man skylla pa sen nar man ammar? Eller gar sotsuget kanske over da....

Svar på tråden Godisråtta!